Zarządzenie Nr 21/2010
DYREKTORA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W SIEMIONKACH
z dnia 26 listopada 2010r.

wsprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej składników majątkowych Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach

 

 Na podstawie §18 Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej  w Siemionkach, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 311/06 Zarządu Powiatu w Mogilnie z dnia 3 lutego 2006r. oraz w związku z art. 26 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 września 1994 roku  o rachunkowości  (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.) a także z Zarządzeniem nr 4/05 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach  z dnia 19 stycznia 2005r.  w sprawie przyjęcia polityki rachunkowości.

 

zarządza się, co następuje:

 

§1.

Przeprowadzić inwentaryzacje następujących składników majątkowych Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach:

  1. Materiałów w magazynach:  spożywczym, przemysłowym i odzieżowym.
  2. Leków na stanie gabinetu pielęgniarskiego.
  3. Stanu paliwa w zbiorniku samochodu DPS.
  4. Aktywów pieniężnych (gotówki) w kasie Domu.
  5. Aktywów finansowych (sald środków pieniężnych) zgromadzonych na rachunkach bankowych lub przechowywanych przez inne jednostki,
  6. Depozytów wartościowych Mieszkanek DPS,
  7. Druków ścisłego zarachowania,
  8. Znaczków pocztowych.

 

 

§2.

1.      Inwentaryzacja magazynu, przemysłowego (w tym opału) i odzieżowego zostanie przeprowadzona w dniu 30 listopada 2010r. metodą spisu z natury.

2.      Inwentaryzacja leków na stanie gabinetu pielęgniarskiego oraz magazynu spożywczego zostanie przeprowadzona w dniu 31 grudnia 2010r.

3.      Inwentaryzacja stanu paliwa w zbiorniku samochodu służbowego Domu –VW Transporter o nr rej.  CMG 87CP zostanie przeprowadzona w dniu 31 grudnia 2010r.

4.      Inwentaryzacja aktywów pieniężnych (gotówki) w kasie Domu zostanie przeprowadzona w dniu 31 grudnia 2010r. metodą spisu  z natury.

5.      Inwentaryzacja depozytów wartościowych Mieszkanek DPS zostanie przeprowadzona                   w dniu 31 grudnia 2010r. metodą spisu z natury.

6.      Inwentaryzacja aktywów finansowych (sald środków pieniężnych) zgromadzonych na rachunkach bankowych lub przechowywanych przez inne jednostki zostanie przeprowadzona w dniu 31 grudnia 2010r. metodą potwierdzenia sald.

7.      Inwentaryzacja należności i zobowiązań zostanie przeprowadzona w dniu 31 grudnia 2010r. metodą potwierdzenia sald.

8.      Inwentaryzacja znaczków pocztowych zostanie przeprowadzona w dniu 31 grudnia 2010r. metodą spisu z natury.

 

§3.

1. Powołuje się Komisję Inwentaryzacyjną w następującym składzie:

a) Pan Adam Tomaszewski           –Przewodniczący,

b) Pani Malwina Nawrocka           –Sekretarz,

c) Pani Grażyna Radaszewska       -Członek.

 

§4.

1. Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej niezwłocznie wskaże propozycje członków zespołów spisowych.

2. Po rozpatrzeniu wniosku Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej Dyrektor powoła zarządzeniem skład zespołów spisowych.

 

§5.

 

Zobowiązuje się Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej i Głównego Księgowego do przeprowadzenia szkolenia i szczegółowego instruktażu członków komisji oraz zespołu spisowego.

 

§6.

W zakresie nieuregulowanym w niniejszym zarządzeniu stosuje się przepisy określone ustawą z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości  (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223  z późn. zm.) oraz Zarządzenia nr 4/05 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach  z dnia 19 stycznia 2005r. w sprawie przyjęcia polityki rachunkowości.

 

§7.

Osobą odpowiedzialną za realizację niniejszego zarządzenia czyni się Głównego Księgowego DPS w Siemionkach.

 

§8.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.