Zarządzenie nr. 6 - w sprawie zwrotu pracownikom Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach kosztu zakupu okularów korygujących wzrok przy obsłudze monitorów ekranowych
ZARZĄDZENIE NR 6/09
z dnia 7 maja 2009r.
DYREKTORA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W SIEMIONKACH
w sprawie zwrotu pracownikom Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach
kosztu zakupu okularów korygujących wzrok przy obsłudze monitorów ekranowych
Na podstawie § 8 ust. 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (Dz. U. z 1998r. Nr 148, poz. 973) oraz § 18 Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 311/06 Zarządu Powiatu w Mogilnie z dnia 3 lutego 2006r.
zarządza się, co następuje:
§ 1.
1. Pracownicy Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach, którzy na podstawie wyników badań okulistycznych, przeprowadzonych w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej, otrzymali zaświadczenie o potrzebie stosowania okularów korygujących wzrok podczas pracy przy obsłudze monitora ekranowego, mają prawo do zwrotu kosztu zakupu tych okularów.
2. Refundacja, o której mowa w ust.1 może być dokonana nie częściej niż raz na dwa lata.
3. W przypadku pogorszenia się wzroku, powodującego konieczność wymiany szkieł korekcyjnych wcześniej niż ustalony przez lekarza termin kolejnego badania okresowego, pracownik może zwrócić się do pracodawcy z uzasadnionym wnioskiem o skierowanie na dodatkowe badania okresowe ze wskazaniem wykonania badań okulistycznych.
§2.
1. Badania wzroku, na podstawie których pracownik nabywa uprawnienia do zwrotu poniesionych kosztów zakupu okularów korekcyjnych, odbywają się :
a) w ramach okresowych lub wstępnych badań lekarskich,
b) w przypadku zgłaszania przez pracownika pogorszenia się wzroku w terminie przypadającym pomiędzy badaniami okresowymi.
2. Koszt badania lekarskiego, w przypadku określonym w ust. 1 lit.b ponosi pracownik. Przedmiotowe badanie powinien przeprowadzić lekarz wskazany przez pracodawcę.
§ 3.
1. Pracodawca zwraca koszt zakupu okularów korygujących wzrok do kwoty 80,00zł (słownie: osiemdziesiąt złotych 00/100).
2. Za koszt zakupu okularów przyjmuje się cenę oprawki wraz ze szkłami, powłoką antyrefleksyjną i usługą do ogólnej kwoty wskazanej w ust. 1.
2. W przypadku gdy w wyniku dodatkowego badania okresowego stwierdzona zostanie konieczność stosowania innych szkieł do pracy przy obsłudze monitora ekranowego, pracownik ma prawo do zwrotu kosztów zakupu szkieł i ich wymiany do wysokości nie przekraczającej połowy kwoty, o której mowa w ust.1.
§ 4.
1. Podstawą zwrotu kosztu zakupu okularów korygujących wzrok jest złożenie przez pracownika do Działu Kadr wniosku o zwrot kosztu zakupu okularów korygujących wraz z załącznikami, którymi są:
a) zaświadczenie o potrzebie stosowania okularów korygujących wzrok podczas pracy przy obsłudze monitora ekranowego, wydane przez lekarza w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej (przykładowa treść zaświadczenia została określona w załączniku nr 2 do Zarządzenia);
b) rachunek dokumentujący zakup okularów korygujących wzrok ,
2. Wzór wniosku o zwrot kosztu zakupu okularów korygujących wzrok podczas pracy przy obsłudze monitora ekranowego stanowi załącznik nr 1 do Zarządzenia.
§ 5.
1. Określony w zarządzeniu zwrot kosztów zakupu okularów korygujących wzrok następować będzie w terminie do 14 dni od daty złożenia przez pracownika kompletnych i poprawnie wypełnionych dokumentów, o których mowa w § 3.
2. W przypadku braku środków finansowych w planie finansowym termin określony w ust. 1 rozpoczyna bieg od daty dokonania przesunięć w planie finansowym.
§ 6.
Wykonanie Zarządzenia powierza się pracownikowi ds. kadr oraz Głównej Księgowej.
§ 7.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 6/09 Dyrektora DPS w Siemionkach z dnia 6 marca 2009r. w sprawie zwrotu pracownikom Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach kosztu zakupu okularów korygujących wzrok przy obsłudze monitorów ekranowych
WNIOSEK
O ZWROT KOSZTU ZAKUPU OKULARÓW KORYGUJĄCYCH WZROK DO PRACY PRZY OBSŁUDZE MONITORÓW EKRANOWYCH
Cz. I. Wypełnia pracownik :
…………………..……………………….
imię i nazwisko pracownika
………………………………..………..
stanowisko
Dyrektor
Domu Pomocy Społecznej
w Siemionkach
Na podstawie zaświadczenia lekarza przeprowadzającego badania profilaktyczne (w załączeniu) , zwracam się z uprzejmą prośbą o częściową refundację zakupu okularów przeznaczonych do pracy z monitorem ekranowym. Oświadczam, iż koszt zakupu okularów do pracy z monitorem ekranowym wyniósł zł……………………….. Fakt ten potwierdzam rachunkiem (fakturą) z dnia……………………………
…………………..……….……………….
Data i podpis pracownika
CZ. II. pracownik ds. kadr / insp. ds. bezpieczeństwa i higieny pracy
Potwierdzam, iż w/w jest zatrudniony na stanowisku pracy wyposażonym w monitor ekranowy. Potwierdzam, że w/w użytkuje w czasie pracy monitor ekranowy co najmniej przez połowę swojego dobowego wymiaru czasu pracy.
…………………………………… ……………………………………
Data i podpis pracownika ds. kadr Data i podpis bezpośredniego przełożonego
CZ. III. Stanowisko Działu Finansowego:
Zatwierdzam kwotę dofinansowania …………………….zł. Sprawdzono pod względem finansowym.
…………….……………………
Data i podpis Gł. Księgowej
ZATWIERDZAM KWOTĘ DO WYPŁATY
………………………………..…………
Podpis Dyrektora DPS w Siemionkach
Załącznik nr 2 do Zarządzenia Nr 6/09 Dyrektora DPS w Siemionkach z dnia 6 marca 2009r. w sprawie zwrotu pracownikom Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach kosztu zakupu okularów korygujących wzrok przy obsłudze monitorów ekranowych
Zaświadczenie nr……………
Pan/Pani …………………………………………………………………………..
urodzony(a) ………………………………………………………………………
zatrudniony(a) na stanowisku pracy wyposażonym w monitor ekranowy w Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach
Na podstawie przeprowadzonego badania lekarskiego –okulistycznego z dnia ……………………………………. wykonanego w ramach pracowniczych badań profilaktycznych wstępnych, okresowych, kontrolnych lub porady*, zaleca się badanemu stosowanie ………………………………………………… ……………………………………………………………………………………. podczas pracy przy obsłudze monitorów ekranowych.
Niniejsze zaświadczenie wydaje się w celu przedłożenia pracodawcy.
……………………………… ……..………………………..
Data podpis i pieczęć lekarza
upoważnionego do przeprowadzenia
badań lekarskich
* niepotrzebne skreślić.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Natalia Burda |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Karolina Pruczkowska |
Data wprowadzenia: | 2009-07-03 10:19:28 |
Opublikował: | Karolina Pruczkowska |
Data publikacji: | 2009-07-03 10:27:59 |
Ostatnia zmiana: | 2009-07-03 10:28:58 |
Ilość wyświetleń: | 7585 |