ZARZĄDZENIE NR 39/08

z dnia 08 grudnia 2008r.

DYREKTORA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W SIEMIONKACH

zmieniające Regulamin Pracy pracowników
Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach

 

            Na podstawie art. 1042. §2 Kodeksu Pracy (Dz. U z 1998r. Nr 21, poz. 94 z późn. zm.)                      oraz §18 Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 311/06 Zarządu Powiatu w Mogilnie z dnia 3 lutego 2006r.

 

 

zarządza się, co następuje:

 

 

§1. W Regulaminie Pracy pracowników Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach stanowiącym załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 21/07 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach z dnia 25 kwietnia 2007r. dokonuje się następujące zmiany:

 

1)  zmienia się § 13-15, które otrzymują następujące nowe brzmienie:

„§13

1.      Zamiar wyjścia poza teren DPS pracownik zgłasza przełożonemu, a po uzyskaniu zgody podpisuje się i dokonuje stosownej adnotacji w rejestrze wyjść w celach służbowych lub prywatnych. Pracownik opuszczając teren DPS bez prawidłowego wpisu w rejestrze wyjść ponosić będzie odpowiedzialność dyscyplinarną.

2.      Prowadzenie rejestru wyjść powierza się Sekretarce-Asystentowi Dyrektora DPS lub  w przypadku nieobecności pracownika na w/w stanowisku prowadzenie rejestru powierza się innemu pracownikowi.

3.       Kierownicy są zobowiązani do kontrolowania wywiązywania się z powyższego obowiązku przez podległych pracowników. Przełożeni pracowników poświadczają swoim podpisem w rejestrze wyjść ich usprawiedliwioną nieobecność na terenie zakładu pracy oraz czas tej nieobecności (godzinę wyjścia oraz powrotu).

4.      W przypadku wyjścia prywatnego wpis do rejestru wyjść zobowiązuje pracownika do odpracowania nieobecności w terminie późniejszym –w tym również w następnym okresie rozliczeniowym, chyba że wyjście następuje w ramach wniosku pracownika o udzielenie  czasu wolnego za posiadane godziny nadliczbowe. Wniosek pracownika o udzielenie czasu wolnego (wyjście o charakterze prywatnym) w zamian za przepracowane godziny nadliczbowe następuje na odrębnym formularzu wg przyjętego w niniejszym regulaminie wzoru lub poprzez złożenie wniosku w rejestrze wyjść, tj. poprzez złożenie przez pracownika podpisu w rejestrze wyjść pod oświadczeniem pracownika o uznanie nieobecności (wyjścia prywatnego) jako czasu wolnego udzielonego na jego wniosek w zamian za posiadane godziny nadliczbowe –w stosunku 1:1.

5.      W przypadku złożenia przez pracownika w rejestrze wyjść wniosku o udzielenie czasu wolnego w zamian za przepracowane godziny nadliczbowe czas nieobecności pracownika uznaje się jako wyjście w zamian za przepracowane godziny nadliczbowe w wymiarze odpowiadającym posiadanym przez pracownika godzinom nadliczbowym –w stosunku 1:1, a w pozostałym zakresie –gdy pracownik nie posiada godzin nadliczbowych w ogóle, lub w ilości co najmniej równej okresowi nieobecności, odpowiedni okres wyjścia pracownika uznaje się jako nieobecność do odpracowania.

6.      W przypadku gdy okres wyjścia służbowego przekracza ustalone dla pracownika godziny pracy, uzasadnia to do korzystania z uprawnień wynikających z kodeksu pracy w związku z pracą w godzinach nadliczbowych, bez konieczności uzyskania polecenia wykonywania pracy w godzinach nadliczbowych.

7.      Wpisu w rejestrze nie wymaga wyjazd służbowy kierowcy jeżeli został odnotowany           w karcie drogowej zaakceptowanej i podpisanej przez Dyrektora.

 

§ 14

 

1.      Wyjścia w godz. od 7:00 do godz. 15:00 są rejestrowane w znajdującym się                         w sekretariacie DPS rejestrze wyjść w celach służbowych lub prywatnych, zwanym dalej Rejestrem Nr I.

2.      Wyjścia w godz. od 15:00 do godz. 7:00 dnia następnego są rejestrowane w znajdującym się w pomieszczeniu socjalnym Pawilonu Nr 1 rejestrze wyjść w celach służbowych lub prywatnych zwanym dalej Rejestrem Nr II.

3.      W przypadku gdy powrót pracownika na teren DPS w wyniku wyjścia służbowego lub prywatnego odnotowanego w Rejestrze Nr I następuje po godzinie 15:00 pracownik dokonuje w tym dniu wpis powrotu w Rejestrze Nr II, wraz z wpisem godziny wyjścia. W przypadku wskazania przez pracownika informacji w Rejestrze Nr II sprzecznych z Rejestrem Nr I pracownik prowadzący Rejestr lub pracownik ds. kadr wyjaśni i poprawi błędy.

4.      Pracownik powracający na teren DPS jest zobowiązany do niezwłocznego dokonania we właściwym rejestrze wpisu godziny powrotu. Brak wpisu może być uzupełniony przez pracownika kadr lub pracownika odpowiedzialnego za prowadzenie rejestru w dniu następującym po powrocie Pracownika na teren DPS. Brak wpisu przez pracownika może stanowić podstawę do poniesienia przez pracownika odpowiedzialności za nieprzestrzeganie ustalonej organizacji oraz porządku w procesie pracy, jeżeli brak wpisu wynikał z zaniedbania pracownika.

 

§15

 

1.      Wyjście może nastąpić wyłącznie po uprzedniej zgodzie przełożonego, której poświadczeniem jest właściwy wpis przełożonego w Rejestrze Nr I lub w Rejestrze Nr II.

2.      W uzasadnionych przypadkach poświadczenie przez przełożonego zgody na wyjście pracownika w celach służbowych lub prywatnych może nastąpić  w innej formie i na innych zasadach zaakceptowanych przez Dyrektora.

3.      Tylko w szczególnie uzasadnionych przypadkach, tj. pobycie poza DPS przełożony może wyrazić zgodę w formie ustnej na wyjście pracownika w celach służbowych lub prywatnych. W takim przypadku przełożony jest zobowiązany niezwłocznie po powrocie do DPS potwierdzić wyrażoną zgodę we właściwym Rejestrze Nr I lub Nr II.

4.      Pracownicy odpowiedzialni za prowadzenie rejestru lub pracownik ds. kadr może                   w uzasadnionych przypadkach żądać od pracowników wyjaśnienia okoliczności powstałych nieprawidłowości w Rejestrze Nr I lub Nr II oraz je poprawić zgodnie ze stanem faktycznym i prawnym. W uzasadnionych przypadkach pracownicy odpowiedzialni za wykryte nieprawidłowości ponoszą odpowiedzialności dyscyplinarną za nieprzestrzeganie przez pracownika ustalonej organizacji i porządku w procesie pracy.

5.      Wzór rejestru Nr I oraz Nr II stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.”

 

2)    zmienia się w § 23 ust. 8, który otrzymuje następujące nowe brzmienie:

„8. Zmiany w harmonogramie podaje się pracownikom do wiadomości w sposób przyjęty u pracodawcy. Poinformowanie pracowników o harmonogramie i jego zmianach może nastąpić przez udostępnienie pracownikom informacji o zmianach w miejscu gdzie znajdują się aktualne na dany miesiąc listy obecności pracowników, albo na tablicy ogłoszeń. W uzasadnionych przypadkach pracownik może zostać poinformowany o harmonogramie lub zmianach w inny sposób, a w tym telefonicznie.”

3) zmienia się w § 25 ust. 3-4, które otrzymują następujące nowe brzmienie:

„3. W zamian za czas przepracowany w godzinach nadliczbowych pracodawca, na pisemny wniosek pracownika udziela mu w tym samym wymiarze czasu wolnego od pracy. Wzór wniosku pracownika o udzielenie czasu wolnego w zamian za przepracowane nadgodziny stanowi załącznik nr 5 do Regulaminu, z zastrzeżeniem ust.4.

4. Wniosek pracownika o udzielenie czasu wolnego w zamian za godziny nadliczbowe wg wzoru, o którym mowa w ust. 3, nie jest wymagany w przypadku udzielenia pracownikowi czasu wolnego od pracy w zamian za godziny nadliczbowe jeżeli czas ten został zarejestrowany w Rejestrze Nr 1 lub Nr 2 oraz pracownik oświadczył w rejestrze, że jest to czas wolny na jego wniosek w zamian za powstałe nadgodziny.”

 

4) zmianie ulega załącznik nr 2 do Regulaminu Pracy pracowników Domu Pomocy Społecznej                           w Siemionkach, który otrzymuje następujące nowe brzmienie:

 

 


 

Rejestr wyjść pracowników DPS w Siemionkach

 

Data wyjścia

(dz./m-c/rok)

Nazwisko i Imię

(CZYTELNIE)

Godzina wyjścia

Cel wyjścia (służbowy albo prywatny)

Uwagi pracownika

(np. krótki opis celu wyjścia służbowego)

 

 

Oświadczam, że  rozumiem zasady udzielania czasu wolego w zamian za godziny nadliczbowe i niniejszym składam wniosek o udzielenie mi czasu wolnego (wskazanego w rejestrze) w zamian za przepracowane godziny nadliczbowe w stosunku 1:1, a w pozostałym zakresie  zobowiązuję się do odpracowania nieobecności  w terminie późniejszym*

Godz. powrotu

Podpis pracownika

Podpis przełożonego

Uwagi

przełożonego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*zobowiązanie do odpracowania  nieobecności w terminie późniejszym dotyczy czasu wolnego, który nie został udzielny w zamian za przepracowane godziny nadliczbowe.

 


 

5) zmianie ulega załącznik nr 6 do Regulaminu Pracy pracowników Domu Pomocy Społecznej                           w Siemionkach, który otrzymuje następujące nowe brzmienie:

 

„Wykaz godzin rozpoczynania i kończenia pracy przez pracowników DPS

oraz przerw w pracy

 

 

Lp.

Stanowisko

Nazwa dnia tygodnia

Godziny pracy

Przerwa w pracy

1.

Dyrektor

poniedziałek-piątek

na odrębnych zasadach (art. 1514 Kodeksu pracy)

Nie dotyczy

2.

Zastępca Dyrektora

poniedziałek-piątek

na odrębnych zasadach (art. 1514 Kodeksu pracy)

Nie dotyczy

3.

Główny Księgowy

poniedziałek-piątek

na odrębnych zasadach (art. 1514 Kodeksu pracy)

Nie dotyczy

4.

Kierownik Działu Organizacyjno-Terapeutycznego i Usług Opiekuńczych

poniedziałek-piątek

na odrębnych zasadach (art. 1514 Kodeksu pracy)

Nie dotyczy

5.

Z-ca Kierownika Działu Organizacyjno-Terapeutycznego i Usług Opiekuńczych, ds Terapeutyczno Opiekuńczych

poniedziałek-piątek

na odrębnych zasadach (art. 1514 Kodeksu pracy)

Nie dotyczy

6.

Z-ca Kierownika Działu Organizacyjno-Terapeutycznego i Usług Opiekuńczych, ds. Organizacji i Żywienia

poniedziałek-piątek

na odrębnych zasadach (art. 1514 Kodeksu pracy)

 

Nie dotyczy

7.

Szef Kuchni

 Kuchmistrz

poniedziałek-piątek

na odrębnych zasadach (art. 1514 Kodeksu pracy)

 

Nie dotyczy

8.

referent ds. kadr i zamówień publicznych

poniedziałek-piątek

7.00-15.00

10:00-10:15

9.

Samodzielny referent ds. kadr i zamówień publicznych

Starszy referent

poniedziałek-piątek

7.00-15.00

10:00-10:15

10.

Specjalista ds. kadr i zamówień publicznych

poniedziałek-piątek

7.00-15.00

10:00-10:15

11.

Kapelan

piątek

lub

według grafiku

7.00-15.00

lub

Zgodnie z grafikiem

10:00-10:15

lub

Zgodnie z grafikiem

12.

Starszy księgowy

 

poniedziałek-piątek

7.00-15.00

10:00-10:15

13.

inspektor ds. rozliczeń

kasjer

poniedziałek-piątek

7.00-15.00

10:00-10:15

14.

Starszy magazynier, referent ds. rozliczeń

poniedziałek-piątek

7.00-15.00

10:00-10:15

15.

Inspektor ds. bhp i ppoż.

poniedziałek-piątek

7.00-15.00

10:00-10:15

16.

Sekretarka

-Asystent Dyrektora

poniedziałek-piątek

7.00-15.00

10:00-10:15

17.

Psycholog

według grafiku

Zgodnie z grafikiem

zgodnie z grafikiem

18.

Specjalista pracy socjalnej

Poniedziałek- piątek

7.00-15.00

10:00-10:15

19.

Pracownik socjalny

poniedziałek-piątek

7.00-15.00

10:00-10:15

20.

Fizjoterapeuta

Rehabilitant

Terapeuta

wtorek, piątek, sobota

lub od poniedziałku do niedzieli przeciętnie 40 godzin w przeciętnie      5-dniowym tygodniu pracy

lub

według grafiku

15.00-19.00 8.00-13.30

lub

7.00-15.00

 

 

 

 

 

lub

Zgodnie z grafikiem

Nie dotyczy

 

 

10:00-10:15

 

 

 

 

Zgodnie z grafikiem

21.

masażysta

poniedziałek-piątek

7.00-15.00

10:00-10:15

22.

Instruktor terapii zajęciowej

poniedziałek wtorek, środa, czwartek, piątek

lub

według grafiku

10.00-18.00 7.00-15.00

lub

Zgodnie z grafikiem

12:30 – 12:45

 

lub

Zgodnie z grafikiem

23.

st. pielęgniarka,

pielęgniarka,

Starszy opiekun, opiekun,

młodszy opiekun,

st. pokojowa,

pokojowa

z 12-godzinną normą dobową czasu pracy,

od poniedziałku do niedzieli, przeciętnie 40 godzin w tygodniu pracy

I zmiana: 6.00-18.00

II. zmiana

18.00-6.00

9:30 – 9:45

 

22:00-22:15

24.

st. pielęgniarka,

pielęgniarka,

Starszy opiekun, opiekun,

młodszy opiekun,

st. pokojowa,

pokojowa

z 8-godzinną normą dobową czasu pracy,

od poniedziałku do niedzieli przeciętnie 40 godzin w przeciętnie      5-dniowym tygodniu pracy

 

7.00-15.00

10:00-10:15

25.

Dietetyk

poniedziałek-piątek

7.00-15.00

10:00-10:15

26.

kucharz,

pomoc kuchenna

od poniedziałku do niedzieli przeciętnie 40 godzin w przeciętnie       5-dniowym tygodniu pracy

I zmiana

7.00-15.00

II zmiana

11.00-19.00

lub

I zmiana

6.30-14.30

II zmiana

11.30-19.30

albo

wg grafiku

10:00-10:15

14:00-14:15

 

27.

kucharz,

pomoc kuchenna

od poniedziałku do piątku przeciętnie 40 godzin w przeciętnie 5-dniowym tygodniu pracy

 7:00 - 15:00

10:00-10:15

 

 

28.

Konserwator, Elektromonter,

pracownik gospodarczy,

Kierowca

poniedziałek-piątek

7.00-15.00

10:00-10:15

 

§2. Niniejsze Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01.01.2009r, po dwóch tygodniach od podania go pracownikom do wiadomości w sposób przyjęty w Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach,         z mocą obowiązującą od dnia 01.01.2009r.