ZARZĄDZENIE NR 27/08
z dnia 8 lipca 2008r.
DYREKTORA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W SIEMIONKACH
w sprawie wprowadzenia regulaminu zamówień publicznych o wartości poniżej 14.000 euro

Na podstawie art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jednol. z 2007r. Dz. U. Nr 223, poz. 1655) oraz art. 35 ust. 3 pkt. 1, art.44 ust. 1 i art. 138 pkt. 3 i 5 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.)

zarządza się, co następuje:

§ 1.1.Zamówienia, których wartość szacunkowa nie przekracza w danym roku budżetowym równowartości kwoty 14 000 euro, udzielane są z pominięciem trybów postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, określonych w ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

2.Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:

1)           Domu Pomocy Społecznej (DPS) - należy przez to rozumieć Dom Pomocy Społecznej w Siemionkach  z siedzibą w Siemionkach 13,

2)           zamówieniu - należy przez to rozumieć środki publiczne przeznaczone na
wydatki publiczne realizowane w sposób zgodny z art.35 ustawy o finansach
publicznych i o wartości nie większej niż określona w ust, 1,

3)           upzp - należy przez to rozumieć ustawę Prawo zamówień publicznych,

4)     dziale ZP - należy przez to rozumieć merytorycznie właściwą komórkę DPS  w Siemionkach,  przygotowującą  i  przeprowadzającą  postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego,

5)           pracowniku działu ZP - należy przez to rozmieć pracownika merytorycznie właściwego działu przygotowującego i przeprowadzającego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego,

6)           dyrektorze   -  należy  przez  to  rozumieć  dyrektora  Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach,będącego jednocześnie dysponentem środków publicznych przeznaczonych na określony cel.


3.Udzielanie zamówień powinno się odbywać w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady należytej staranności i uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów oraz w sposób umożliwiający terminową realizację zadań.

4.Średni kurs złotego w stosunku do euro, stanowiący podstawę przeliczania wartości zamówienia, określa się zgodnie z postanowieniami rozporządzenia wydanego na podstawie art.35 ust.3 upzp [ Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2007r. (Dz. U. z 2007r, Nr 241, poz. 1763) w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych].

5.Podstawą ustalenia wartości szacunkowej zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy dostaw, usług lub robót budowlanych, bez podatku od towarów i usług.

6.Wartość szacunkową zamówienia ustala pracownik działu ZP, z należytą starannością zgodnie z postanowieniami art. 32-34 upzp.

7.Przed ustaleniem wartości szacunkowej zamówienia pracownik działu ZP ma obowiązek ustalić, czy tożsame zamówienie nie jest realizowane w ramach umowy o udzielenie zamówienia publicznego zawartej w trybie upzp.

§ 2. Przy ustalaniu wartości szacunkowej zamówienia należy bezwzględnie przestrzegać przepisów upzp, dotyczących zakazu dzielenia zamówienia na części oraz zaniżania wartości zamówienia w celu uniknięcia stosowania przepisów upzp.

§ 3.1.Przy udzielaniu zamówień, których wartość zawiera się w przedziale od 10 000 euro (netto) do 14 000 euro (netto) należy dokonać analizy rynku poprzez zaproszenie do składania ofert, kierowane do co najmniej 2 wykonawców.

2.Zaproszenie do składania ofert, o którym mowa w ust. 1 odbywa się w drodze zapytania ofertowego kierowanego do wykonawców dostaw, usług lub robót budowlanych w formie pisemnej, ustnej lub elektronicznej z podaniem terminu składania ofert.

3.Obowiązek dokonania analizy, o której mowa w ust. 1, nie dotyczy przypadków określonych w art. 67 ust. 1 pkt. 1 upzp.

 

§ 4.1.Pracownik działu ZP obowiązany jest do udokumentowania wydatkowania środków publicznych o wartości powyżej kwoty 10000 euro (netto) na druku „Formularza dokumentującego udzielenie zamówienia o wartości od kwoty 10000 euro do 14 000 euro", stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

2.W przypadku udzielania zamówienia na dostawy, usługi lub roboty budowlane, których wartość w dniu jego udokumentowania jest równa lub przekracza kwotę 10000 euro  (netto) powinna zostać zawarta pisemna umowa poprzedzona procedurą opisaną w § 3 ust. 1-2.

 

3.Wynik postępowania o udzielenie zamówienia zatwierdza dyrektor.

 

§ 5. Formularz, o którym mowa w § 4 ust. 1, po podpisaniu przez pracownika działu ZP i zatwierdzeniu przez dyrektora, powinien znajdować się  w dziale ZP, faktury zaś powinny zawierać pisemną informację (lub w formie pieczęci), że jest to zamówienie, do którego nie stosuje się przepisów upzp — art. 4 pkt. 8 upzp.

§ 6 Pracownik działu ZP prowadzi i odpowiada za prowadzenie rejestru zamówień o wartości od  kwoty 10000 do 14 000 euro, zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszego zarządzenia dla celów kontrolnych.

§ 7.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

Załączniki:

1.    Formularz dokumentujący udzielenie
zamówienia o wartości od kwoty 10000 do 14 000 euro

2.    Rejestr zamówień o wartości od kwoty 10000 do
14 000 euro.