ZARZĄDZENIE NR 5/08
DYREKTORA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W SIEMIONKACH
z dnia 25 lutego 2008r.

w sprawie zmiany  Regulaminu Komisji Przetargowej Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach

 

            Na podstawie §18 Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach stanowiącego załącznik do Uchwały nr 311/06 Zarządu Powiatu w Mogilnie z dnia 3 lutego 2006r. oraz w związku z art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655).

zarządza się, co następuje :

§1. W Regulamin Komisji Przetargowej Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach stanowiącym załącznik nr 1 do Zarządzenia  Nr 54/06 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej  w Siemionkach z dnia 29 grudnia 2006r. dokonuje się następujące zmiany:

1)      Zmianie ulega §8, który otrzymuje brzmienie:

„§8. 1. Zadaniem Komisji jest:

a)      ocena spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz badanie i ocena ofert,

b)      przedstawienie Dyrektorowi DPS propozycji wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru najkorzystniejszej oferty, a także występowanie z wnioskiem o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia.

2.      Kierownik Zamawiającego może w drodze zarządzenia:

a)      powierzyć Komisji przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego albo

b)      powierzyć Komisji przygotowanie oraz przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

3.      Kierownik Zamawiającego może w drodze zarządzenia powierzyć Komisji dokonanie innych czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia.”

2)Zmianie ulega §9, który otrzymuje brzmienie:

 „§9. Do czynności o których mowa w §8 ust.1-3 należy w szczególności:

1) w zakresie przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego opracowanie i przekazanie do zatwierdzenia przez Kierownika Zamawiającego:

a)      propozycji wyboru trybu,

b)      projektu specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) i projektu zmian SIWZ,

c)      projektów zaproszeń właściwych dla danego trybu postępowania,

d)     propozycji listy wykonawców zaproszonych do udziału w postępowaniu w trybach  i na zasadach przewidzianych ustawą pzp.,

e)      propozycji miejsc publikacji ogłoszenia,

f)       projektów zawiadomień do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych
o zatwierdzenie trybu, jeśli taki jest wymagany przepisami ustawy,

g)      innych wymaganych dokumentów.

2)      w zakresie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

a)      sporządzenie i zamieszczenia ogłoszeń o wszczęciu procedury w sposób właściwy dla danego postępowania,

b)      sporządzanie treści wyjaśnień dotyczących zatwierdzonej SIWZ,

c)      występowanie do Kierownika Zamawiającego o przedłużenie terminu składania ofert,

d)     występowanie do Kierownika Zamawiającego o przedłużenie terminu związania ofertą,

e)      przeprowadzenie procedury otwarcia wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu lub ofert,

f)       przeprowadzanie oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału
w postępowaniu,

g)      przeprowadzenie oceny poprawności złożonych ofert,

h)      prowadzenie negocjacji z wykonawcami,

i)        wezwanie wykonawcy do:

- uzupełnienia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu,

- złożenia wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty,

j)        poprawianie w tekście oferty oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych
w obliczeniu ceny,

k)      przedstawienie Kierownikowi Zamawiającego, do zatwierdzenia, propozycji:

- wykluczenia wykonawców,

- odrzucenia ofert,

- wyboru oferty najkorzystniejszej,

- unieważnienia postępowania,

l)        analiza wniesionych protestów i przygotowanie propozycji ich rozstrzygnięcia,

m)    informowania Kierownika Zamawiającego o zawieszenie biegu terminu związania ofertą do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu,

n)      w przypadku uwzględnienia protestu – powtórzenie oprotestowanej lub bezprawnie zaniechanej czynności oraz sporządzenie treści powiadomienia o tym wszystkich wykonawców,

o)      sporządzanie protokołu postępowania,

p)      przedłożenie protokołu z postępowania wraz załącznikami do zatwierdzenia Kierownikowi Zamawiającego,

q)      sporządzenie treści i zamieszczenie ogłoszenia o wynikach postępowania,

r)       sporządzenie wezwania wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą, do podpisania umowy,

s)       udostępnianie do wglądu, w obecności co najmniej jednego członka Komisji, ofert złożonych w przetargu oraz sporządzenie na tę okoliczność notatki,

t)       przesyłanie wykonawcom, na ich wniosek, kopii protokołu z postępowania.”

 

3.Zmianie ulega §11, który otrzymuje brzmienie:

            „§11. 1. Do obowiązków Przewodniczącego należy:

1)      reprezentowanie Komisji przed Kierownikiem Zamawiającego,

2)      informowanie Kierownika Zamawiającego lub osoby upoważnionej o przebiegu prac Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

3)      nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego,

4)      organizowanie pracy Komisji, rozdzielanie zadań i podpisywanie dokumentów  leżących w gestii Komisji i nie wchodzących w zakres Kierownika Zamawiającego,

5)      przewodniczenie obradom Komisji,

6)      wyznaczanie członkom Komisji zadań związanych z przygotowaniem
 i przeprowadzeniem postępowania,

7)      nadzorowanie pracy członków Komisji,

8)      odebranie oświadczeń członków Komisji, w tym oświadczeń w zakresie podstaw do wyłączenia z postępowania,

9)      przekazanie wykonawcom na posiedzeniu otwarcia ofert:

a)            bezpośrednio przed otwarciem ofert – informacji o kwocie, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia oraz o składzie Komisji,

b)            w trakcie otwarcia ofert – informacji dotyczących nazw i adresów wykonawców, którzy złożyli oferty, ceny ofert oraz informacji dotyczących gwarancji, terminu realizacji zamówienia, warunków płatności zawartych           w ofertach,

10)   informowanie Kierownika Zamawiającego o problemach związanych z pracą Komisji,

11)   w przypadku wniosku wykonawcy o udostępnienie mu do wglądu ofert, przygotowanie miejsca i zaproponowanie Kierownikowi Zamawiającemu terminu, w którym w/w wykonawca będzie mógł zapoznać się z ich treścią.

12)   bieżące protokołowanie oraz opieka nad protokołem,

13)   zapewnienie właściwego przechowywania dokumentacji.

2.      W uzasadnionych przypadkach Przewodniczący może pisemnie przekazać część swoich obowiązków Sekretarzowi Komisji.”

 

4.Zmianie ulega §13, który otrzymuje brzmienie:

„§13. Do obowiązków członka Komisji w szczególności należy:

1)      czynny udział w pracach Komisji,

2)      rzetelne i bezstronne wykonywanie powierzonych zadań,

3)      złożenie oświadczenia dotyczącego braku lub istnienia okoliczności będących podstawą do wyłączenia z postępowania,

4)      przestrzeganie tajemnicy służbowej,

5)      zapobieganie wszelkim naruszeniom dyscypliny finansów publicznychi obowiązujących przepisów prawa.”

§2. Wykonanie niniejszego zarządzenia powierza się referentowi ds. Kadr i zamówień publicznych.

§3. Do postępowań udzielenie zamówienia wszczętych przed dniem wejścia niniejszego Zarządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe.

§4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.