ZARZĄDZENIE NR 5/08
DYREKTORA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W SIEMIONKACH
z dnia 25 lutego 2008r.
w sprawie zmiany Regulaminu Komisji Przetargowej Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach
Na podstawie §18 Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach stanowiącego załącznik do Uchwały nr 311/06 Zarządu Powiatu w Mogilnie z dnia 3 lutego 2006r. oraz w związku z art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655).
zarządza się, co następuje :
§1. W Regulamin Komisji Przetargowej Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach stanowiącym załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 54/06 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach z dnia 29 grudnia 2006r. dokonuje się następujące zmiany:
1) Zmianie ulega §8, który otrzymuje brzmienie:
„§8. 1. Zadaniem Komisji jest:
a) ocena spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz badanie i ocena ofert,
b) przedstawienie Dyrektorowi DPS propozycji wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru najkorzystniejszej oferty, a także występowanie z wnioskiem o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia.
2. Kierownik Zamawiającego może w drodze zarządzenia:
a) powierzyć Komisji przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego albo
b) powierzyć Komisji przygotowanie oraz przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3. Kierownik Zamawiającego może w drodze zarządzenia powierzyć Komisji dokonanie innych czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia.”
2)Zmianie ulega §9, który otrzymuje brzmienie:
„§9. Do czynności o których mowa w §8 ust.1-3 należy w szczególności:
1) w zakresie przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego opracowanie i przekazanie do zatwierdzenia przez Kierownika Zamawiającego:
a) propozycji wyboru trybu,
b) projektu specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) i projektu zmian SIWZ,
c) projektów zaproszeń właściwych dla danego trybu postępowania,
d) propozycji listy wykonawców zaproszonych do udziału w postępowaniu w trybach i na zasadach przewidzianych ustawą pzp.,
e) propozycji miejsc publikacji ogłoszenia,
f) projektów zawiadomień do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych
o zatwierdzenie trybu, jeśli taki jest wymagany przepisami ustawy,
g) innych wymaganych dokumentów.
2) w zakresie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) sporządzenie i zamieszczenia ogłoszeń o wszczęciu procedury w sposób właściwy dla danego postępowania,
b) sporządzanie treści wyjaśnień dotyczących zatwierdzonej SIWZ,
c) występowanie do Kierownika Zamawiającego o przedłużenie terminu składania ofert,
d) występowanie do Kierownika Zamawiającego o przedłużenie terminu związania ofertą,
e) przeprowadzenie procedury otwarcia wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu lub ofert,
f) przeprowadzanie oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału
w postępowaniu,
g) przeprowadzenie oceny poprawności złożonych ofert,
h) prowadzenie negocjacji z wykonawcami,
i) wezwanie wykonawcy do:
- uzupełnienia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu,
- złożenia wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty,
j) poprawianie w tekście oferty oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych
w obliczeniu ceny,
k) przedstawienie Kierownikowi Zamawiającego, do zatwierdzenia, propozycji:
- wykluczenia wykonawców,
- odrzucenia ofert,
- wyboru oferty najkorzystniejszej,
- unieważnienia postępowania,
l) analiza wniesionych protestów i przygotowanie propozycji ich rozstrzygnięcia,
m) informowania Kierownika Zamawiającego o zawieszenie biegu terminu związania ofertą do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu,
n) w przypadku uwzględnienia protestu – powtórzenie oprotestowanej lub bezprawnie zaniechanej czynności oraz sporządzenie treści powiadomienia o tym wszystkich wykonawców,
o) sporządzanie protokołu postępowania,
p) przedłożenie protokołu z postępowania wraz załącznikami do zatwierdzenia Kierownikowi Zamawiającego,
q) sporządzenie treści i zamieszczenie ogłoszenia o wynikach postępowania,
r) sporządzenie wezwania wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą, do podpisania umowy,
s) udostępnianie do wglądu, w obecności co najmniej jednego członka Komisji, ofert złożonych w przetargu oraz sporządzenie na tę okoliczność notatki,
t) przesyłanie wykonawcom, na ich wniosek, kopii protokołu z postępowania.”
3.Zmianie ulega §11, który otrzymuje brzmienie:
„§11. 1. Do obowiązków Przewodniczącego należy:
1) reprezentowanie Komisji przed Kierownikiem Zamawiającego,
2) informowanie Kierownika Zamawiającego lub osoby upoważnionej o przebiegu prac Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
3) nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego,
4) organizowanie pracy Komisji, rozdzielanie zadań i podpisywanie dokumentów leżących w gestii Komisji i nie wchodzących w zakres Kierownika Zamawiającego,
5) przewodniczenie obradom Komisji,
6) wyznaczanie członkom Komisji zadań związanych z przygotowaniem
i przeprowadzeniem postępowania,
7) nadzorowanie pracy członków Komisji,
8) odebranie oświadczeń członków Komisji, w tym oświadczeń w zakresie podstaw do wyłączenia z postępowania,
9) przekazanie wykonawcom na posiedzeniu otwarcia ofert:
a) bezpośrednio przed otwarciem ofert – informacji o kwocie, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia oraz o składzie Komisji,
b) w trakcie otwarcia ofert – informacji dotyczących nazw i adresów wykonawców, którzy złożyli oferty, ceny ofert oraz informacji dotyczących gwarancji, terminu realizacji zamówienia, warunków płatności zawartych w ofertach,
10) informowanie Kierownika Zamawiającego o problemach związanych z pracą Komisji,
11) w przypadku wniosku wykonawcy o udostępnienie mu do wglądu ofert, przygotowanie miejsca i zaproponowanie Kierownikowi Zamawiającemu terminu, w którym w/w wykonawca będzie mógł zapoznać się z ich treścią.
12) bieżące protokołowanie oraz opieka nad protokołem,
13) zapewnienie właściwego przechowywania dokumentacji.
2. W uzasadnionych przypadkach Przewodniczący może pisemnie przekazać część swoich obowiązków Sekretarzowi Komisji.”
4.Zmianie ulega §13, który otrzymuje brzmienie:
„§13. Do obowiązków członka Komisji w szczególności należy:
1) czynny udział w pracach Komisji,
2) rzetelne i bezstronne wykonywanie powierzonych zadań,
3) złożenie oświadczenia dotyczącego braku lub istnienia okoliczności będących podstawą do wyłączenia z postępowania,
4) przestrzeganie tajemnicy służbowej,
5) zapobieganie wszelkim naruszeniom dyscypliny finansów publicznychi obowiązujących przepisów prawa.”
§2. Wykonanie niniejszego zarządzenia powierza się referentowi ds. Kadr i zamówień publicznych.
§3. Do postępowań udzielenie zamówienia wszczętych przed dniem wejścia niniejszego Zarządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe.
§4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.