Zarządzenie Nr 44/07
Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach
z dnia 22 listopada 2007 roku
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej składników majątkowych Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach

         Na podstawie art. 26 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości  (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.) oraz w związku z Zarządzeniem nr 4/05 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach  z dnia 19 stycznia 2005r. w sprawie przyjęcia polityki rachunkowości.

Zarządza się, co następuje:

§1

Przeprowadzić inwentaryzacje pełną w drodze spisu z natury następujących składników majątkowych Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach:

1. Materiałów w magazynie spożywczym i przemysłowym, odzieżowym.

2. Leków na stanie gabinetu pielęgniarskiego.

3. Pozostałych przedmiotów nietrwałych w użytkowaniu.

4. Składniki aktywów znajdujących się w DPS, będących własnością innych jednostek, a powierzone do sprzedaży, przechowania, przetwarzania lub używania.

5. Gotówki w kasie Domu.

6. Środków trwałych.

7. Stanu paliwa w zbiorniku samochodu DPS.

8. Depozytów wartościowych Mieszkanek DPS.

 §2

 1.     Inwentaryzacja magazynów przemysłowego, odzieżowego oraz pozostałych przedmiotów nietrwałych znajdujących się w magazynach  DPS zostanie przeprowadzona w dniu 30 listopada 2007r.

2.     Inwentaryzacja leków znajdujących się w gabinecie medycznej pomocy doraźnej zostanie przeprowadzona w dniu 31 grudnia 2007r.

3.     Terminy przeprowadzenia w/w inwentaryzacji pozostałych składników majątkowych Domu ustala Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej  w oparciu o obowiązujący stan prawny oraz możliwości kadrowe DPS.

§3

1.Powołuje się Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej w osobie Pana Adama Tomaszewskiego.

2. Do składu Komisji Inwentaryzacyjnej w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji o której mowa w §2 powołuje się:

       1) Panią Annę Myśliwą,

       2) Panią Karolinę Pruczkowską

3. Do zespołów spisowych w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji o której mowa w §2 ust. 1 i 3 powołuje  się  następujące  osoby:

  1) Panią Malwinę Kamińską

  2) Panią Grażynę Kaizer

  3) Panią Beatę Grzegocką

Oraz w §2 ust. 2:

  1) Panią Mariolę  Kamińską

  2) Panią Małgorzatę Zadrogę

  3) Panią Iwonę Konopę

§4

Zobowiązuje się Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej i Głównego Księgowego do przeprowadzenia szkolenia i szczegółowego instruktażu członków komisji zespołów spisowych, a także osób materialnie odpowiedzialnych

§5 

Osoby materialnie odpowiedzialne zobowiązuje się do odpowiedniego uporządkowania mienia i jego ewidencji.

 §6

 

Zawiesza się nieobecności (np. z tytułu urlopów) wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne.

§7

 

Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.

 

§8

 

Dokumenty rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych powinny być  dostarczone do głównego  księgowego.

 

§9

 

Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.

 

§10

 

Szczegółowe zasady i sposób wykonania czynności inwentaryzacyjnych określa przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej i główny księgowy w czasie instruktażu.

 

§11

 

Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się głównemu księgowemu DPS.

 

§12

 

Zarządzenie obowiązuje od dnia 27.11.2007r.