ZARZĄDZENIE N 54/06
DYREKTORA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W SIEMIONKACH
z dnia 29 grudnia 2006r.
w sprawie wprowadzenia Regulaminu Komisji Przetargowej
Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach

Na podstawie §18 Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach stanowiącego załącznik do Uchwały nr 311/06 Zarządu Powiatu w Mogilnie   z dnia 3 lutego 2006r. oraz w związku z art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. Nr 164 z 2006 r. poz. 1163 wraz z późn. zm.)

zarządza się, co następuje :

§1. Ustalić Regulamin Komisji Przetargowej Domu Pomocy Społecznej    w Siemionkach o treści jak w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§2. Członkowie Komisji Przetargowej Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach zobowiązani są zapoznać się z postanowieniami załączonego Regulaminu Komisji Przetargowej.

§3. Wykonanie niniejszego zarządzenia powierza się referentowi ds. Kadr i zamówień publicznych.

§4. Do postępowań udzielenie zamówienia wszczętych przed dniem wejścia niniejszego Zarządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe.

§5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

  

Załącznik  Nr 1 do Zarządzenia N 54/06

Dyrektora Domu Pomocy Społecznej

w Siemionkach

 z dnia 29 grudnia 2006r.

 

 

REGULAMIN KOMISJI PRZETARGOWEJ

DLA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W SIEMIONKACH.

 

 

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

§1. 1. Komisja Przetargowa działa zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.), ustawą z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) oraz aktami wewnętrznymi Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach.

2. Regulamin Komisji Przetargowej zwany dalej regulaminem, określa zasady  funkcjonowania Komisji Przetargowej, a w szczególności organizację, skład, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji Przetargowej, mając na celu zapewnienie sprawności jej działania, indywidualizacji odpowiedzialności jej członków za wykonywane czynności oraz przejrzystości jej prac.

3.  Postanowienia niniejszego Regulaminu mają zastosowanie do postępowań o udzielenie zamówienia publicznego regulowanych na zasadach przewidzianych ustawą  Prawo zamówień publicznych dla których powołanie Komisji Przetargowej jest obligatoryjne lub postępowań dla których przeprowadzenia lub przygotowania i przeprowadzenia  fakultatywnie powołano Komisję Przetargową.

 

§ 2. 1. Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:

1) „Zamawiającym”  – należy przez to rozumieć Dom Pomocy Społecznej w Siemionkach,

2) „Kierowniku Zamawiającego” – należy przez to rozumieć Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach,

3) „Komisji” – należy przez to rozumieć Komisję Przetargową jako zespół powoływany przez Kierownika Zamawiającego lub osobę upoważnioną do przeprowadzenia lub przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

4) „osobie upoważnionej” – należy przez to rozumieć osoby, które na mocy udzielonego przez Kierownika Zamawiającego upoważnienia / pełnomocnictwa, otrzymały stosowne uprawnienia, lub inne osoby upoważnione z mocy prawa.

5) „ustawie” lub „pzp.”– należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r., Nr 164 poz. 1163 wraz z późniejszymi zmianami),

6) „wartości zamówienia” – należy przez to rozumieć całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku od towarów i usług (VAT), ustalone przez Zamawiającego z należytą starannością,

7) „wykonawcy” – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego (jest uczestnikiem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego),

8) „zamówieniu” – należy przez to rozumieć umowy odpłatne zawierane między Zamawiającym a wykonawcą, których przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane zawierane zgodnie z pzp.

9) „postępowanie” -postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego regulowane ustawą pzp.

10) „Przewodniczący” –Przewodniczący Komisji Przetargowej,

11) „Sekretarz” –Sekretarz Komisji Przetargowej,

12) „Członek” –Członek Komisji Przetargowej.

 POWOŁANIE I SKŁAD KOMISJI

§3. 1.  Komisja jest powoływana na czas określony, tzn. jest powoływana do przeprowadzenia postępowania lub przygotowania i przeprowadzenia postępowania  w celu udzielenia określonego zamówienia (charakter okresowy).
  1. Kierownik Zamawiającego może Zarządzeniem powołać Komisję, która będzie miała charakter stały.
  2. Dopuszcza się funkcjonowanie w jednym czasie więcej niż jednej Komisji, które mają charakter okresowy lub stały, z zastrzeżeniem, że każda z tych Komisji została powołana do odrębnych postępowań.
  3. Dopuszcza się by Członkowie Komisji wchodzili w skład więcej niż jednej Komisji.
  4. Komisja o charakterze stałym zajmuje się wszystkimi postępowaniami regulowanymi ustawą pzp., za wyjątkiem postępowań do których przeprowadzenia lub  przygotowania i przeprowadzenia została powołana Komisja na czas określony.
  5. Powołanie Komisji jest obowiązkowe w przypadkach określonych ustawą. W pozostałych przypadkach powołanie Komisji jest fakultatywne.  

§4. 1. Członków   Komisji  powołuje  i  odwołuje  na   mocy  zarządzenia Kierownik Zamawiającego lub osoba upoważniona.

2. Po wyznaczeniu składu Komisji, Kierownik Zamawiającego może z własnej inicjatywy lub na wniosek Przewodniczącego zmienić skład Komisji oraz funkcje, zadania  i obowiązki członków Komisji.

3. Komisja składa się z co najmniej 3 osób, w którego skład wchodzi obligatoryjnie Przewodniczący oraz fakultatywnie Sekretarz.

4. Członkowie Komisji powinni posiadać wiedzę, doświadczenie, umiejętności lub inne kwalifikacje istotne dla realizacji zadań właściwych dla Komisji.

5. Spośród członków Komisji Kierownik Zamawiającego lub osoba upoważniona wyznacza Przewodniczącego. 

6. Z własnej inicjatywy lub na wniosek Przewodniczącego Kierownik Zamawiającego lub osoba upoważniona może wyznaczyć Sekretarza.

7. W przypadku gdy Sekretarz nie zostanie wyznaczony, jego obowiązki określone  w niniejszym regulaminie wykonuje Przewodniczący.

8. Jeżeli dokonanie określonych czynności związanych z przy­gotowaniem
i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia wymaga wiadomości specjalnych Kierownik Zamawiającego lub osoba upoważniona, z własnej inicjatywy lub na wniosek Komisji, może powołać biegłych.

9. Członkowie Komisji podlegają wyłączeniu na zasadach i w okolicznościach określonych ustawą pzp., a w szczególności jeżeli:

a)      ubiegają się o udzielenie tego zamówienia;

b)      pozostają w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub są związane z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia;

c)      przed upływem 3 lat od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia pozostawały w stosunku pracy lub zlecenia z wykonawcą lub były członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia;

d)      pozostają z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób;

e)      zostały prawomocnie skazane za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.

10. Członkowie Komisji wykonujący czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia składają, pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności stanowiących podstawę ich wyłączenie.

11. Czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia podjęte przez członka Komisji podlegającego wyłączeniu po powzięciu przez niego wiadomości o okolicznościach stanowiących podstawę jego wyłączenia należy powtórzyć z wyjątkiem otwarcia ofert oraz innych czynności faktycznych nie wpływających na wynik postępowania.

12. Odwołanie bądź wyłączenie członka Komisji następuje z własnej inicjatywy Kierownika Zamawiającego albo osoby upoważnionej lub na wniosek Przewodniczącego Komisji. Wobec Przewodniczącego Komisji czynności odwołania bądź wyłączenia dokonuje bezpośrednio Kierownik Zamawiającego lub osoba upoważniona.

13. Przewodniczący Komisji może wnioskować do Kierownika Zamawiającego o odwołanie członka Komisji w szczególności:

a.       nieusprawiedliwionej nieobecności członka komisji na jej posiedzeniu,

b.      nienależytego wykonywania nałożonych obowiązków,

c.       naruszenia postanowień regulaminu,

d.      zaistnienia innej przeszkody uniemożliwiającej udział członka Komisji w jej pracach,

e.       w przypadku ustania stosunku pracy pomiędzy członkiem Komisji,   a Zamawiającym. 

TRYB PRACY KOMISJI

§5.1. Komisja rozpoczyna prace z dniem powołania lub z dniem wskazanym  w Zarządzeniu powołującym Komisję. Komisja kończy prace w dniu ostatecznego zatwierdzenia protokołu postępowania.

2. Członkowie uczestniczą we wszystkich pracach Komisji, chyba że ze względu na okoliczności usprawiedliwione przez Przewodniczącego lub Kierownika Zamawiającego udział członka Komisji w jej pracach jest niemożliwy. Informację taką należy dołączyć do protokołu postępowania.

§6. 1. Dla ważności czynności podejmowanych przez Komisję wymagana jest obecność co najmniej trzech członków jej składu w tym Przewodniczącego lub w jego zastępstwie Sekretarza pełniącego obowiązki Przewodniczącego. Dla ważności czynności nie jest wymagana forma pisemna przekazania Sekretarzowi obowiązków Przewodniczącego.

2. Członkowie Komisji wykonują swoje czynności na posiedzeniach kolegialnych lub indywidualnych, z których nie ma obowiązku pisemnego protokołowania. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący.

3. Komisja podejmuje decyzje na zasadzie konsensusu. W sprawach spornych (braku jednolitego stanowiska) Komisja dokonuje rozstrzygnięć w głosowaniu zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów “za” i “przeciw”, rozstrzyga głos Przewodniczącego. Przegłosowany członek komisji ma obowiązek, tego samego dnia, przedłożyć Przewodniczącemu pisemne stanowisko z uzasadnieniem, które Przewodniczący zobowiązany jest przekazać Kierownikowi Zamawiającego, informując o zaistniałych rozbieżnościach.

4. Członek Komisji nie może wstrzymać się od głosu. Może natomiast żądać załączenia jego pisemnego stanowiska do protokołu postępowania.

5. Czynności podejmowane indywidualnie przez członka Komisji są ważne, jeżeli indywidualność podjętej czynności wynika z jej charakteru lub nie narusza postanowień ustawy pzp.

6. W wyjątkowych przypadkach, w których nie ma możliwości natychmiastowego zwołania posiedzenia Komisji, propozycje decyzji może sporządzić Przewodniczący samodzielnie i przekazać Kierownikowi Zamawiającego. O zaistniałej sytuacji Przewodniczący informuje członków Komisji.  

§7. Poza  sesją otwarcia ofert, prace Komisji są poufne i wszelkie uzyskane informacje przez członków Komisji związane z jej pracą objęte są tajemnicą służbową, za wyjątkiem informacji i przypadków wskazanych w ustawie pzp. Członkowie Komisji mają prawo wglądu do wszystkich dokumentów bezpośrednio związanych z pracą Komisji.

 

ZAKRES OBOWIĄZKÓW

 

§8. 1. Zadaniem Komisji jest:

a)      przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

b)      ocena spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz badanie i ocena ofert,

c)      przedstawienie Dyrektorowi DPS propozycji wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru najkorzystniejszej oferty, a także występowanie z wnioskiem o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia.

2.      Kierownik Zamawiającego może w drodze zarządzenia powierzyć Komisji dokonanie innych czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

 

§9. Do czynności o których mowa w §8 ust.1-2 należy w szczególności:

1) w zakresie przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego opracowanie i przekazanie do zatwierdzenia przez Kierownika Zamawiającego:

a)      propozycji wyboru trybu,

b)      projektu specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) i projektu zmian SIWZ,

c)      projektów zaproszeń właściwych dla danego trybu postępowania,

d)      propozycji listy wykonawców zaproszonych do udziału w postępowaniu,

e)      propozycji miejsc publikacji ogłoszenia,

f)        projektów wniosków do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych
o zatwierdzenie trybu, jeśli taki jest wymagany przepisami ustawy,

g)      innych wymaganych dokumentów.

2)      w zakresie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

a)      sporządzenie i zamieszczenia ogłoszeń o wszczęciu procedury w sposób właściwy dla danego postępowania,

b)      sporządzanie treści wyjaśnień dotyczących zatwierdzonej SIWZ,

c)      występowanie do Kierownika Zamawiającego o przedłużenie terminu składania ofert,

d)      występowanie do Kierownika Zamawiającego o przedłużenie terminu związania ofertą,

e)      przeprowadzenie procedury otwarcia wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu lub ofert,

f)        przeprowadzanie oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału
w postępowaniu,

g)      przeprowadzenie oceny poprawności złożonych ofert,

h)      prowadzenie negocjacji z wykonawcami,

i)        wezwanie wykonawcy do:

- uzupełnienia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału   w postępowaniu,

- złożenia wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty,

j)        poprawianie w tekście oferty oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych
w obliczeniu ceny,

k)      przedstawienie Kierownikowi Zamawiającego, do zatwierdzenia, propozycji:

- wykluczenia wykonawców,

- odrzucenia ofert,

- wyboru oferty najkorzystniejszej,

- unieważnienia postępowania,

l)        analiza wniesionych protestów i przygotowanie propozycji ich rozstrzygnięcia,

m)    występowanie do Kierownika Zamawiającego o zawieszenie biegu terminu związania ofertą do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu,

n)      w przypadku uwzględnienia protestu – powtórzenie oprotestowanej lub bezprawnie zaniechanej czynności oraz sporządzenie treści powiadomienia o tym wszystkich wykonawców,

o)      sporządzanie protokołu postępowania,

p)      przedłożenie protokołu z postępowania wraz załącznikami do zatwierdzenia Kierownikowi Zamawiającego,

q)      sporządzenie treści i zamieszczenie ogłoszenia o wynikach postępowania,

r)       sporządzenie wezwania wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą, do podpisania umowy,

s)       udostępnianie do wglądu, w obecności co najmniej jednego członka Komisji, ofert złożonych w przetargu oraz sporządzenie na tę okoliczność notatki,

t)        przesyłanie wykonawcom, na ich wniosek, kopii protokołu z postępowania.

 

§10. Członek Komisji rzetelnie i obiektywnie wykonuje powierzone mu czynności,
kierując się wyłącznie przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem, uwzględniając opinie Biegłych, Rzeczoznawców i Konsultantów jeżeli zlecono ich przygotowanie.

 

            §11. 1. Do obowiązków Przewodniczącego należy:

1)      reprezentowanie Komisji przed Kierownikiem Zamawiającego,

2)      informowanie Kierownika Zamawiającego lub osoby upoważnionej o przebiegu prac Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

3)      nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego,

4)      organizowanie pracy Komisji, rozdzielanie zadań i podpisywanie dokumentów  leżących w gestii Komisji i nie wchodzących w zakres Kierownika Zamawiającego,

5)      przewodniczenie obradom Komisji,

6)      wyznaczanie członkom Komisji zadań związanych z przygotowaniem
 i przeprowadzeniem postępowania,

7)      nadzorowanie pracy członków Komisji,

8)      odebranie oświadczeń członków Komisji, w tym oświadczeń w zakresie podstaw do wyłączenia z postępowania,

9)      przekazanie wykonawcom:

a)            przed otwarciem ofert – informacji o kwocie, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia oraz o składzie Komisji,

b)            w trakcie otwarcia ofert – informacji dotyczących nazw i adresów wykonawców, którzy złożyli oferty, ceny ofert oraz informacji dotyczących gwarancji, terminu realizacji zamówienia, warunków płatności zawartych           w ofertach,

10)   informowanie Kierownika Zamawiającego o problemach związanych z pracą Komisji,

11)   w przypadku wniosku wykonawcy o udostępnienie mu do wglądu ofert, przygotowanie miejsca i zaproponowanie Kierownikowi Zamawiającemu terminu,w którym w/w wykonawca będzie mógł zapoznać się z ich treścią.

12)   bieżące protokołowanie oraz opieka nad protokołem,

13)   zapewnienie właściwego przechowywania dokumentacji.

2.      W uzasadnionych przypadkach Przewodniczący może pisemnie przekazać część swoich obowiązków Sekretarzowi Komisji.

 

§12. 1. Do obowiązków Sekretarza Komisji należy:

1)       prowadzenie obsługi kancelaryjnej Komisji oraz wykonywanie zadań powierzonych mu przez Przewodniczącego, a w szczególności:

a)      udostępnia SIWZ,

b)        wysyła zaproszenia do składania ofert,

c)        powiadamia członków Komisji o wyznaczonym przez Przewodniczącego terminie i miejscu otwarcia ofert,

d)        kompletuje i dostarcza wszystkim członkom Komisji niezbędne dokumenty,

e)        odpowiada za kompletność dokumentacji do czasu zakończenia prac Komisji,

f)          zapewnia bezpieczeństwo i nienaruszalność ofert i dokumentacji postępowania,

g)        przygotowuje korespondencję w zakresie zleconym przez Przewodniczącego Komisji, dotyczącą m.in. wysyłania wyjaśnień do SIWZ, wniosków, ogłoszeń
i innych dokumentów przygotowanych przez Komisję,

h)        prowadzi obsługę techniczną, sekretarską i organizacyjną Komisji,

2)   Sekretarz w przypadku nieobecności Przewodniczącego pełni obowiązki Przewodniczącego.

 

§13. Do obowiązków członka Komisji w szczególności należy:

1)      czynny udział w pracach Komisji,

2)      rzetelne i bezstronne wykonywanie powierzonych zadań,

3)      złożenie oświadczenia dotyczącego podstaw wyłączenia z postępowania,

4)      przestrzeganie tajemnicy służbowej,

5)      zapobieganie wszelkim naruszeniom dyscypliny finansów publicznych i obowiązujących przepisów prawa.

 

§14. Do zadań osób zaproszonych do prac Komisji w szczególności należy:

1)      złożenie oświadczenia o braku podstaw do wyłączenia z postępowania,

2)      zachowanie w tajemnicy informacji uzyskanych w związku z pracami Komisji.

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§15. Kierownik Zamawiającego jest obowiązany nakazać powtórzenie czynności podjętych z naruszeniem prawa i uznanych za nieważną.

 

§16. Do udzielania wyjaśnień i informowania o pracach Komisji uprawnionym są :

a)      Kierownik Zamawiającego w zakresie informacji udostępnionych przez Przewodniczącego,

b)      Przewodniczący,

c)      Sekretarz,

d)      Upoważniony przez Przewodniczącego członek Komisji.

 

§17. W zakresie nieuregulowanym niniejszym, regulaminem Komisję obowiązują postanowienia:

1)      ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,

2)      ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych,

3)      aktów wewnętrznych Zamawiającego.