Zarządzenie Nr 21/2010
DYREKTORA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W SIEMIONKACH
z dnia 26 listopada 2010r.
wsprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej składników majątkowych Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach
Na podstawie §18 Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 311/06 Zarządu Powiatu w Mogilnie z dnia 3 lutego 2006r. oraz w związku z art. 26 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.) a także z Zarządzeniem nr 4/05 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach z dnia 19 stycznia 2005r. w sprawie przyjęcia polityki rachunkowości.
zarządza się, co następuje:
§1.
Przeprowadzić inwentaryzacje następujących składników majątkowych Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach:
- Materiałów w magazynach: spożywczym, przemysłowym i odzieżowym.
- Leków na stanie gabinetu pielęgniarskiego.
- Stanu paliwa w zbiorniku samochodu DPS.
- Aktywów pieniężnych (gotówki) w kasie Domu.
- Aktywów finansowych (sald środków pieniężnych) zgromadzonych na rachunkach bankowych lub przechowywanych przez inne jednostki,
- Depozytów wartościowych Mieszkanek DPS,
- Druków ścisłego zarachowania,
- Znaczków pocztowych.
§2.
1. Inwentaryzacja magazynu, przemysłowego (w tym opału) i odzieżowego zostanie przeprowadzona w dniu 30 listopada 2010r. metodą spisu z natury.
2. Inwentaryzacja leków na stanie gabinetu pielęgniarskiego oraz magazynu spożywczego zostanie przeprowadzona w dniu 31 grudnia 2010r.
3. Inwentaryzacja stanu paliwa w zbiorniku samochodu służbowego Domu –VW Transporter o nr rej. CMG 87CP zostanie przeprowadzona w dniu 31 grudnia 2010r.
4. Inwentaryzacja aktywów pieniężnych (gotówki) w kasie Domu zostanie przeprowadzona w dniu 31 grudnia 2010r. metodą spisu z natury.
5. Inwentaryzacja depozytów wartościowych Mieszkanek DPS zostanie przeprowadzona w dniu 31 grudnia 2010r. metodą spisu z natury.
6. Inwentaryzacja aktywów finansowych (sald środków pieniężnych) zgromadzonych na rachunkach bankowych lub przechowywanych przez inne jednostki zostanie przeprowadzona w dniu 31 grudnia 2010r. metodą potwierdzenia sald.
7. Inwentaryzacja należności i zobowiązań zostanie przeprowadzona w dniu 31 grudnia 2010r. metodą potwierdzenia sald.
8. Inwentaryzacja znaczków pocztowych zostanie przeprowadzona w dniu 31 grudnia 2010r. metodą spisu z natury.
§3.
1. Powołuje się Komisję Inwentaryzacyjną w następującym składzie:
a) Pan Adam Tomaszewski –Przewodniczący,
b) Pani Malwina Nawrocka –Sekretarz,
c) Pani Grażyna Radaszewska -Członek.
§4.
1. Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej niezwłocznie wskaże propozycje członków zespołów spisowych.
2. Po rozpatrzeniu wniosku Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej Dyrektor powoła zarządzeniem skład zespołów spisowych.
§5.
Zobowiązuje się Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej i Głównego Księgowego do przeprowadzenia szkolenia i szczegółowego instruktażu członków komisji oraz zespołu spisowego.
§6.
W zakresie nieuregulowanym w niniejszym zarządzeniu stosuje się przepisy określone ustawą z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.) oraz Zarządzenia nr 4/05 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach z dnia 19 stycznia 2005r. w sprawie przyjęcia polityki rachunkowości.
§7.
Osobą odpowiedzialną za realizację niniejszego zarządzenia czyni się Głównego Księgowego DPS w Siemionkach.
§8.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.