ZARZĄDZENIE NR 14/09
z dnia 12 czerwca 2009r.
DYREKTORA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W SIEMIONKACH
w sprawie określenia zasad podpisywania pism i dokumentów oraz wzorów pieczęci używanych w Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach, a także zasad ich przechowywania.
Na podstawie §18 oraz § 32 pkt 6 Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach stanowiącego załącznik do Uchwały nr 311/06 Zarządu Powiatu w Mogilnie z dnia 3 lutego 2006r. z późn. zm.
zarządza się, co następuje:
§1.
1. Osobami uprawnionymi do podpisywania pism i dokumentów sporządzanych w Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach i adresowanych do podmiotów zewnętrznych są :
1) Dyrektor DPS – w pełnym zakresie,
2) Zastępca Dyrektora, w przypadku zastępowania Dyrektora DPS – zakres uprawnień i obowiązków wskazuje indywidualne upoważnienie Dyrektora.
3) Inny imiennie wyznaczony przez Dyrektora pracownik DPS –zakres uprawnień i obowiązków wskazuje indywidualne pisemne upoważnienie Dyrektora.
4) Szef kuchni -Kuchmistrz – w zakresie zamawiania produktów żywnościowych koniecznych do zapewnienia wyżywienia Mieszkanek DPS.
2. Na pismach i dokumentach sporządzanych w Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach, potwierdzających dokonanie przez DPS czynności prawnych, które mogą spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych swoją kontrasygnatę składa Główny Księgowy DPS, a w przypadku jego nieobecności kontrasygnatę składa Starszy Księgowy.
3. W przypadku nieobecności w/w osób kompetencje do podpisywania pism i dokumentów, adresowanych do podmiotów zewnętrznych przejmują inne osoby, pisemnie do tego wyznaczone. Pełnomocnictwo w tym zakresie może mieć charakter stały, okresowy lub jednorazowy. Dokument pełnomocnictwa przechowuje się w aktach osobowych pełnomocnika.
4. Osobami upoważnionymi do składania w imieniu Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach podpisu potwierdzającego odbiór faktury VAT lub rachunku wystawianego przez zewnętrznych dostawców są : Kierownicy komórek organizacyjnych DPS, magazynier oraz kierowcy po uzyskaniu upoważnienia Dyrektora.
§2.
1. Potwierdzenie zgodności kopii z oryginałem odbywa się poprzez odbicie w dolnej części kopii pieczęci określonych w części II Załącznika nr 1 do niniejszego zarządzenia według następującej kolejności: pieczęć nr 8, nr 1 oraz pieczęć i podpis jednej z osób wymienionych w ust. 3 niniejszego paragrafu.
2. Osoba wymieniona w ust.3 opatruje kopię dokumentu datą potwierdzenia jej zgodności z oryginałem.
3. Osobami upoważnionymi do potwierdzenia zgodności z oryginałem dokumentów są Kierownicy komórek organizacyjnych DPS oraz pracownicy zatrudnieni na samodzielnych stanowiskach pacy z wyłączeniem Kapelana.
§3.
1. Upoważniony pracownik składając podpis na dokumentach DPS, adresowanych do podmiotów zewnętrznych, winien dodatkowo użyć pieczątki imiennej oraz w razie konieczności – pieczęci Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach.
2. Pracownicy składając podpis na dokumentach wewnętrznych DPS winni podpisać się w taki sposób, aby możliwe było łatwe zidentyfikowanie osoby podpisanej pod dokumentem, tj. w sposób czytelny, pełnym nazwiskiem i przynajmniej pierwszą literą imienia lub parafką złożoną na imiennej pieczęci.
§4.
1. Wzory pieczęci i podpisów pracowników DPS w Siemionkach właściwe dla danego stanowiska zostały określone w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.
2. Wzory pieczęci Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach oraz wskazanie przypadków, w których stosuje się poszczególne pieczęcie zostały określone w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia.
3. Pieczęciami DPS określonymi w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia dysponują wskazane poniżej komórki organizacyjne i pracownicy w nich zatrudnieni:
a) Dyrektor Domu Pomocy Społecznej :
?pieczęć nr 1,
b) Dział Finansowy:
?pieczęć nr 1,2,3,4,5,6,13,14,15,16,17,
c) Zastępca Dyrektora
?pieczęć nr 1,
d) Dział Terapeutyczno-Opiekuńczy:
? pracownik socjalny: pieczęć nr 19,
e) Dział Organizacji i Żywienia
? sekretarka: pieczęć nr 1,7,8,21
? kierowcy: pieczęć nr 1,
? szef kuchni-kuchmistrz: pieczęć nr 1,
f) stanowisko ds. kadr i zamówień publicznych:
? pieczęć nr 1,8,9,10,11,12, 20.
g) Przewodniczący Komisji Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych :
? pieczęć nr 18.
4. Ustala się następujące zasady przechowywania pieczęci Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach oraz pieczęci imiennych :
a) Poza godzinami pracy pieczęcie Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach przechowuje się w archiwum podręcznym. Kluczem do w/w archiwum dysponuje pracownik zatrudniony na stanowisku ds. kadr i zamówień publicznych.
b) W godzinach pracy w/w pieczęci pobiera Kierownik działu lub pracownik upoważniony do dysponowania pieczęciami zgodnie z wykazem określonym w ust. 2.
c) Pieczęcie imienne pracowników przechowuje się w biurkach, w zamykanych na zamek szufladach, do których klucz przechowuje pracownik.
§5.
1. Wszelkie pieczęcie nie wymienione w załączniku nr 1 oraz nr 2 do niniejszego zarządzenia tracą swoją ważność i podlegają zniszczeniu do dnia 30.09.2009r., z zastrzeżeniem postanowień ust. 2.
2. Do dnia 30.09.2009r. dopuszcza się jednoczesne stosowanie pieczęci określonych niniejszym zarządzeniem oraz tych o których mówi Zarządzenie Nr 37/06 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach z dnia 11 września 2006r. w sprawie określenia zasad podpisywania pism i dokumentów oraz wzorów pieczęci używanych w Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach, a także zasad ich przechowywania.
§6.
Traci moc prawną Zarządzenie nr 37/06 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach z dnia 11 września 2006r. w sprawie określenia zasad podpisywania pism i dokumentów oraz wzorów pieczęci używanych w Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach, a także zasad ich przechowywania.
§7.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01.07.2009r.