ZARZĄDZENIE NR 20/09
Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach
z dnia 20 sierpnia 2009r.
w sprawie ustalenia regulaminu oceny kwalifikacyjnej pracowników Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach.
Na podstawie art. 28 Ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008r., Nr 223, poz. 1458) oraz §18 Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 311/06 Zarządu Powiatu w Mogilnie z dnia 3 lutego 2006r. zarządza się co następuje:
zarządza się, co następuje:
§1.
Wprowadza się Regulamin przeprowadzania oceny kwalifikacyjnej pracowników Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach w brzmieniu jak w załączniku Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§2.
Regulamin, o którym mowa w §1 dotyczy oceny kwalifikacyjnej pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych, a w tym kierowniczych stanowiskach urzędniczych w Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach. Poza stanowiskami urzędniczymi określonymi w odrębnych przepisach stanowiskami urzędniczymi w Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach są stanowiska o których mowa w części A –stanowiska urzędnicze, tabeli stanowisk i wymagań kwalifikacyjnych oraz zaszeregowań i maksymalnych wysokości wynagrodzeń zasadniczych dla poszczególnych kategorii zaszeregowania pracowników Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach stanowiącej załącznik nr 2 do Regulaminu Wynagradzania pracowników Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach z dnia 12 czerwca 2009r.
§3.
Osobą odpowiedzialną za realizację niniejszego zarządzenia jest pracownik zatrudniony na stanowisku ds. kadr.
§4.
Traci moc obowiązującą Zarządzenie Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach z dnia 19 marca 2009r. Nr 4/09 w sprawie ustalenia regulaminu oceny kwalifikacyjnej pracowników Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach.
§5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęciem.
Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 20/09
z dnia 20 sierpnia 2009r.
Regulamin przeprowadzania oceny kwalifikacyjnej pracowników Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach
§ 1.
1. Niniejszy Regulamin przeprowadzania oceny kwalifikacyjnej pracowników Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach, zwany dalej Regulaminem, kształtuje szczegółowy sposób przeprowadzania oceny kwalifikacyjnej pracowników zatrudnionych w Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach na stanowiskach urzędniczych, a w tym kierowniczych stanowiskach urzędniczych.
2. Regulamin określa w szczególności:
1) sposób skierowania pracownika do oceny kwalifikacyjnej,
2) osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie oceny kwalifikacyjnej,
3) zasady przeprowadzenia oceny kwalifikacyjnej.
§2.
Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o :
1) ustawie – oznacza to ustawę z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008r. Nr 223, poz. 1458);
2) Domu – oznacza to Dom Pomocy Społecznej w Siemionkach;
3) Dyrektorze Domu – oznacza to Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach;
4) Ocenie – oznacza to ocenę kwalifikacyjną, o której mowa w art.27 ustawy;
5) Ocenianym – oznacza to pracownika zatrudnionego w Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach na stanowisku urzędniczym i podlegającego ocenie kwalifikacyjnej;
6) Oceniającym –oznacza to bezpośredniego przełożonego pracownika podlegającego ocenie kwalifikacyjnej.
§3.
1. Pracownik zatrudniony na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym jest zobowiązany poddać się ocenie kwalifikacyjnej.
2. Ocena jest przeprowadzana nie rzadziej niż raz na 2 lata i nie częściej niż raz na 6 miesięcy.
3. Zaleca się by ocenę kwalifikacyjną dla pracownika podlegającego ocenie przeprowadzić w terminie 6 miesięcy licząc od dnia jego zatrudnienia na stanowisku urzędniczym, którego dotyczy ocena.
4. W przypadku uzyskania przez pracownika samorządowego negatywnej oceny, ponownej jego oceny dokonuje się nie wcześniej niż po upływie 3 miesięcy od dnia zakończenia poprzedniej oceny.
5. Bezpośredni przełożony pracownika podlegającego ocenie ma obowiązek zachowania w/w terminów i przed ich upływem wystąpić do Dyrektora Domu z wnioskiem o akceptację wszczęcia procedury oceny kwalifikacyjnej.
§4.
1. Ocenę kwalifikacyjną przeprowadza bezpośredni przełożony ocenianego pracownika w oparciu o 6 kryteriów obowiązkowych oraz 3 kryteria do wyboru z zastrzeżeniem ust.4.
2. Wykaz kryteriów oceny określa załącznik nr 1 do regulaminu.
3. Oceniający wybiera z wykazu kryteriów do wyboru 3 kryteria oceny niezbędne dla prawidłowego wykonywania obowiązków na stanowisku pracy zajmowanym przez ocenianego.
4. Niezależnie od wybranych kryteriów z wykazu kryteriów do wyboru oceniający może dodatkowo ustalić jedno lub dwa kryteria nieobjęte danym wykazem i dokonać opisu tego kryterium, jeżeli uzna to za niezbędne z uwagi na specyfikę stanowiska pracy.
5. Oceniający wybiera kryteria oceny uwzględniając sposób realizacji obowiązków wynikających z zakresu czynności na zajmowanym stanowisku pracy oraz obowiązku :
a) dbałości o wykonywanie zadań publicznych oraz o środki publiczne, z uwzględnieniem interesu publicznego oraz indywidualnych interesów obywateli.
b) przestrzegania Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej i innych przepisów prawa;
c) wykonywania zadań sumiennie, sprawnie i bezstronnie;
d) udzielania informacji organom, instytucjom i osobom fizycznym oraz udostępnianie dokumentów znajdujących się w posiadaniu jednostki, w której pracownik jest zatrudniony, jeżeli prawo tego nie zabrania;
e) dochowania tajemnicy ustawowo chronionej;
f) zachowania uprzejmości i życzliwości w kontaktach z obywatelami, zwierzchnikami, podwładnymi oraz współpracownikami;
g) zachowania się z godnością w miejscu pracy i poza nim;
h) stałego podnoszenia umiejętności i kwalifikacji zawodowych.
i) Należytego, sumiennego i starannego wykonywania poleceń przełożonych.
6. Oceniający wyznacza termin sporządzenia oceny na piśmie, określając miesiąc i rok.
§5.
1. Oceny dokumentuje się w formie pisemnej na formularzu oceny kwalifikacyjnej, zwanego dalej „formularzem”, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
2. W formularzu Oceniający wpisuje w szczególności termin przeprowadzenia oceny, jej kryteria, uwagi Ocenianego, zmiany w terminie, kryteriach, ocenę oraz inne istotne dla oceny informacje.
§6.
1. Oceniający informuje ocenianego o terminie rozpoczęcia i planowanym terminie zakończenia oceny kwalifikacyjnej oraz wskazuje kryteria, wg których zostanie przeprowadzona ocena.
2. Oceniający może przed rozpoczęciem oceny zmienić kryterium oceny lub jej termin, z zastrzeżeniem poinformowania ocenianego o dokonany zmianach.
3. W razie zaistnienia zmiany stanowiska pracy ocenianego lub zakresu obowiązków na zajmowanym przez niego stanowisku pracy lub innych szczególnych okoliczności dopuszcza się by sporządzenie oceny na piśmie nastąpiło w terminie wcześniejszym lub późniejszym niż wyznaczony wcześniej przez oceniającego.
4. Pracownik fakt zapoznania się z kryterium oceny i terminem jej przeprowadzenia oraz zakończenia potwierdza na formularzu swoim podpisem.
§7.
1. Oceniany przed terminem rozpoczęcia oceny może wnieść w formie pisemnej uwagi w zakresie kryteriów lub terminu przeprowadzenia oceny wraz z uzasadnieniem.
2. W przypadku nie uwzględnienia uwag Ocenianemu przysługuje w terminie 3 dni od dnia ustosunkowania się Oceniającego odwołanie w formie pisemnej do Dyrektora Domu. Decyzja Dyrektora Domu jest ostateczna.
§8.
W razie zmiany na stanowisku bezpośredniego przełożonego w trakcie okresu, w którym oceniany podlega ocenie, ocena jest sporządzana na podstawie wybranych wcześniej kryteriów oceny.
§ 9.
Sporządzenie oceny na piśmie polega na:
1) wpisaniu do arkusza opinii dotyczącej wykonywania obowiązków przez ocenianego w okresie, w którym podlegał on ocenie;
2) określeniu poziomu wykonywania obowiązków przez ocenianego (bardzo dobry, dobry, zadowalający lub niezadowalający);
3) przyznaniu oceny pozytywnej w razie bardzo dobrego, dobrego lub zadowalającego poziomu wykonywania obowiązków przez ocenianego albo przyznaniu oceny negatywnej.
§10.
1. Oceniający niezwłocznie doręcza ocenę sporządzoną na piśmie Dyrektorowi Domu oraz ocenianemu, którego poucza o przysługującym mu prawie złożenia odwołania do Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach w ciągu 7 dni od dnia doręczenia oceny.
2. Dyrektor Domu odwołanie rozpatruje w terminie 14 dni od dnia jego wniesienia.
§ 11.
Niezwłocznie po sporządzeniu oceny na piśmie arkusz wpina się do akt osobowych ocenianego.
Załącznik nr 1 do Regulaminu przeprowadzania oceny kwalifikacyjnej pracowników DPS w Siemionkach z dnia 20 sierpnia 2009r.
WYKAZ KRYTERIÓW OCENY
KRYTERIA OBOWIĄZKOWE
Kryterium |
Opis kryterium |
1 |
2 |
1. Sumienność |
Wykonywanie obowiązków dokładnie, skrupulatnie i solidnie |
2. Sprawność |
Dbałość o szybkie, wydajne i efektywne realizowanie powierzonych zadań, umożliwiające uzyskiwanie wysokich efektów pracy. Wykonywanie obowiązków bez zbędnej zwłoki |
3. Bezstronność |
Obiektywne rozpoznawanie sytuacji przy wykorzystaniu dostępnych źródeł, gwarantujące wiarygodność przedstawionych danych, faktów i informacji. Umiejętność sprawiedliwego traktowania wszystkich stron, niefaworyzowania żadnej z nich |
4. Umiejętność stosowania odpowiednich przepisów |
Znajomość przepisów niezbędnych do właściwego wykonywania obowiązków wynikających z opisu stanowiska pracy. Umiejętność wyszukiwania potrzebnych przepisów. Umiejętność zastosowania właściwych przepisów w zależności od rodzaju sprawy. Rozpoznawanie spraw, które wymagają współdziałania ze specjalistami z innych dziedzin |
5. Planowanie i organizowanie pracy |
Planowanie działań i organizowanie pracy w celu wykonania zadań. Precyzyjne określanie celów, odpowiedzialności oraz ram czasowych działania. Ustalanie priorytetów działania, efektywne wykorzystywanie czasu, tworzenie szczegółowych i możliwych do realizacji planów krótko- i długoterminowych |
6. Postawa etyczna |
Wykonywanie obowiązków w sposób uczciwy, niebudzący podejrzeń o stronniczość i interesowność. Dbałość o nieposzlakowaną opinię. Postępowanie zgodnie z etyką zawodową |
KRYTERIA DO WYBORU
Kryterium |
Opis kryterium |
1 |
2 |
1. Wiedza specjalistyczna |
Wiedza z konkretnej dziedziny, która warunkuje odpowiedni poziom merytoryczny realizowanych zadań |
2. Umiejętność obsługi urządzeń technicznych |
Odpowiedni stopień wiedzy i umiejętności niezbędny do korzystania ze sprzętu komputerowego oraz urządzeń biurowych |
3. Znajomość języka obcego (czynna i bierna) |
Znajomość języka obcego na poziomie odpowiednim do realizowanych zadań, pozwalająca na: - czytanie i rozumienie dokumentów, - pisanie dokumentów, - rozumienie innych, - mówienie w języku obcym |
4. Nastawienie na własny rozwój, podnoszenie kwalifikacji |
Zdolność i skłonność do uczenia się, uzupełniania wiedzy oraz podnoszenia kwalifikacji tak, aby zawsze posiadać aktualną wiedzę |
5. Komunikacja werbalna |
Formułowanie wypowiedzi w sposób gwarantujący ich zrozumienie przez: - wypowiadanie się w sposób zwięzły, jasny i precyzyjny, - dobieranie stylu, języka i treści wypowiedzi odpowiednio do słuchaczy, - udzielanie wyczerpujących i rzeczowych odpowiedzi nawet na trudne pytania, krytykę lub zaskakujące argumenty, - wyrażanie poglądów w sposób przekonywający, - posługiwanie się pojęciami właściwymi dla rodzaju załatwianych spraw/wykonywanej pracy |
6. Komunikacja pisemna |
Formułowanie wypowiedzi w sposób gwarantujący zrozumienie przez: - stosowanie przyjętych form prowadzenia korespondencji, - przedstawianie zagadnień w sposób jasny i zwięzły, - dobieranie odpowiedniego stylu, języka i treści pism, - budowanie zdań poprawnych gramatycznie i logicznie |
7. Komunikatywność |
Umiejętność budowania kontaktu z inną osobą przez: - okazywanie poszanowania drugiej stronie, - próbę aktywnego zrozumienia jej sytuacji, - okazanie zainteresowania jej opiniami, - umiejętność zainteresowania innych własnymi opiniami |
8. Pozytywne podejście do obywatela |
Zaspokajanie potrzeb obywatela przez: - zrozumienie funkcji usługowej swojego stanowiska pracy, - okazywanie szacunku, - tworzenie przyjaznej atmosfery, - umożliwienie obywatelowi przedstawienia własnych racji, - służenie pomocą |
9. Umiejętność pracy w zespole |
Realizacja zadań w zespole przez: - pomoc i doradzanie kolegom w razie potrzeby, - zrozumienie celu i korzyści wynikających ze wspólnego realizowania zadań, - współpracę, a nie rywalizację z pozostałymi członkami zespołu, - zgłaszanie konstruktywnych wniosków usprawniających pracę zespołu, - aktywne słuchanie innych, wzbudzanie zaufania |
10. Umiejętność negocjowania |
Wypracowywanie stanowiska akceptowanego przez zainteresowanych dzięki: - dążeniu do zrozumienia stanowiska (opinii) innych osób, - przygotowaniu i prezentowaniu różnorodnych argumentów w celu wsparcia swojego stanowiska, - przekonywaniu innych do weryfikacji własnych sądów lub zmiany stanowiska, - rozpoznawaniu najlepszych propozycji, - stymulowaniu otwartych dyskusji na temat źródeł konfliktów, - ułatwianiu rozwiązywania problemu, kwestii spornej, - tworzeniu i proponowaniu nowych rozwiązań |
11. Zarządzanie informacją /dzielenie się informacjami |
Pozyskiwanie i przekazywanie informacji, które mogą wpływać na planowanie lub proces podejmowania decyzji przez: - przekazywanie posiadanych informacji osobom, dla których informacje te będą stanowiły istotną pomoc w realizowanych przez nie zadaniach, - uzgadnianie planowanych zmian z osobami, dla których mają one istotne znaczenie |
12. Zarządzanie zasobami |
Odpowiednie do potrzeb rozmieszczenie i wykorzystanie zasobów finansowych lub innych przez: - określanie i pozyskiwanie zasobów, - alokację i wykorzystanie zasobów w sposób efektywny pod względem czasu i kosztów, - kontrolowanie wszystkich zasobów wymaganych do efektywnego działania |
13. Zarządzanie personelem |
Motywowanie pracowników do osiągania wyższej skuteczności i jakości pracy przez: - zrozumiałe tłumaczenie zadań, określanie odpowiedzialności za ich realizację, ustalanie realnych terminów ich wykonania oraz określenie oczekiwanego efektu działania, - komunikowanie pracownikom oczekiwań dotyczących jakości ich pracy, - rozpoznawanie mocnych i słabych stron pracowników, wspieranie ich rozwoju w celu poprawy jakości pracy, - określanie potrzeb szkoleniowo-rozwojowych, - traktowanie pracowników w uczciwy i bezstronny sposób, zachęcanie ich do wyrażania własnych opinii oraz włączanie ich w proces podejmowania decyzji, - ocenę osiągnięć pracowników, - wykorzystywanie możliwości wynikających z systemu wynagrodzeń oraz motywującej roli awansu w celu zachęcenia pracowników do uzyskiwania jak najlepszych wyników, - dopasowanie indywidualnych oczekiwań pracowników dotyczących własnego rozwoju do potrzeb urzędu, - inspirowanie i motywowanie pracowników do realizowania celów i zadań urzędu, - stymulowanie pracowników do rozwoju i podnoszenia kwalifikacji |
14. Zarządzanie jakością realizowanych zadań |
Nadzorowanie prowadzonych działań w celu uzyskiwania pożądanych efektów przez: - tworzenie i wprowadzanie efektywnych systemów kontroli działania, - sprawdzanie jakości i postępu w realizacji działań, - modyfikowanie planów w razie konieczności, - ocenianie wyników pracy poszczególnych pracowników, - wydawanie poleceń mających na celu poprawę wykonywanych obowiązków |
15. Zarządzanie wprowadzaniem zmian |
Wprowadzanie zmian w urzędzie przez: - podejmowanie inicjatywy wprowadzania zmian, - uzasadnianie konieczności wprowadzania zmian, - określanie etapów i ram czasowych wprowadzanych zmian, - wspieranie innych w okresie wprowadzania zmian, - podejmowanie kroków zmniejszających niechęć do wprowadzanych zmian, - skupianie się na sprawach kluczowych związanych z wprowadzanymi zmianami, - przewidywanie reakcji pracowników na wprowadzane zmiany, - wprowadzanie zmian w sposób pozwalający osiągnąć pozytywne rezultaty klientom urzędu |
16. Zorientowanie na rezultaty pracy |
Osiąganie zakładanych celów, doprowadzanie działań do końca przez: - ustalanie priorytetów działania, - identyfikowanie zadań krytycznych, szczególnie trudnych, mogących mieć przełomowe znaczenie, - określanie sposobów mierzenia postępu realizacji zadań, - przyjmowanie odpowiedzialności w trakcie realizacji zadań i wywiązywanie się z zobowiązań, - zrozumienie konieczności rozwiązywania problemów oraz kończenia podjętych działań |
17. Podejmowanie decyzji |
Umiejętność podejmowania decyzji w sposób bezstronny i obiektywny przez: - rozpoznawanie istoty problemu oraz określenie jego przyczyn, - podejmowanie decyzji na podstawie sprawdzonych informacji, - rozważanie skutków podejmowanych decyzji, - podejmowanie decyzji w złożonych lub obarczonych pewnym ryzykiem sprawach, - podejmowanie decyzji obarczonych elementem ryzyka po uprzednim zbilansowaniu potencjalnych zysków i strat |
18. Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych |
Pokonywanie sytuacji kryzysowych oraz rozwiązywanie skomplikowanych problemów przez: - wczesne rozpoznawanie potencjalnych sytuacji kryzysowych, - szybkie działanie mające na celu rozwiązanie kryzysu, - dostosowywanie działania do zmieniających się warunków, - wcześniejsze rozważanie potencjalnych problemów i zapobieganie ich skutkom, - informowanie wszystkich, którzy będą musieli zareagować na kryzys, - wyciąganie wniosków z sytuacji kryzysowych tak, żeby można było w przyszłości uniknąć podobnych sytuacji, - skuteczne działanie (także) w okresach przejściowych lub wprowadzania zmian |
19. Samodzielność |
Zdolność do samodzielnego wyszukiwania i zdobywania informacji, formułowania wniosków i proponowania rozwiązań w celu wykonania zleconego zadania |
20. Inicjatywa |
- umiejętność i wola poszukiwania obszarów wymagających zmian i informowanie o nich, - inicjowanie działania i branie odpowiedzialności za nie, - mówienie otwarcie o problemach, badanie źródeł ich powstania |
21. Kreatywność |
Wykorzystywanie umiejętności i wyobraźni do tworzenia nowych rozwiązań ulepszających proces pracy przez: - rozpoznawanie oraz identyfikowanie powiązań między sytuacjami, - wykorzystywanie różnych istniejących rozwiązań w celu tworzenia nowych, - otwartość na zmiany, poszukiwanie i tworzenie nowych koncepcji i metod, - inicjowanie lub wynajdywanie nowych możliwości lub sposobów działania, - badanie różnych źródeł informacji, wykorzystywanie dostępnego wyposażenia technicznego, - zachęcanie innych do proponowania, wdrażania i doskonalenia nowych rozwiązań |
22. Myślenie strategiczne |
Tworzenie planów lub koncepcji realizowania celów w oparciu o posiadane informacje przez: - ocenianie i wyciąganie wniosków z posiadanych informacji, - zauważanie trendów i powiązań między różnymi informacjami, - identyfikowanie fundamentalnych dla urzędu potrzeb i generalnych kierunków działania, - przewidywanie konsekwencji w dłuższym okresie, - przewidywanie długoterminowych skutków podjętych działań i decyzji, - planowanie rozwiązywania problemów i pokonywania przeszkód, - ocenianie ryzyka i korzyści różnych kierunków działania, - tworzenie strategii lub kierunków działania, - analizowanie okoliczności i zagrożeń |
23. Umiejętności analityczne |
Umiejętne stawianie hipotez, wyciąganie wniosków przez analizowanie i interpretowanie danych, tj.: - rozróżnianie informacji istotnych od nieistotnych, - dokonywanie systematycznych porównań różnych aspektów analizowanych i interpretowanych danych, - interpretowanie danych pochodzących z dokumentów, opracowań i raportów, - stosowanie procedur prowadzenia badań i zbierania danych odpowiadających stawianym problemom, - prezentowanie w optymalny sposób danych i wniosków z przeprowadzonej analizy, - stosowanie odpowiednich narzędzi i technologii (włącznie z aplikacjami komputerowymi) w celu rozwiązania problemu/zadania |
Załącznik nr 2 do Regulaminu przeprowadzania oceny kwalifikacyjnej pracowników DPS w Siemionkach z dnia 20 sierpnia 2009r.
WZÓR
FORMULARZA OCENY KWALIFIKACYJNEJ PRACOWNIKA SAMORZĄDOWEGO
Część A
Dom Pomocy Społecznej w Siemionkach
(nazwa jednostki)
I. Dane dotyczące ocenianego pracownika samorządowego |
Imię..........................................................................................................................
Nazwisko.................................................................................................................
Komórka organizacyjna ………….......................................................................... .................................................................................................................................
Stanowisko..............................................................................................................
Data mianowania/zatrudnienia na stanowisku urzędniczym ..................................
Data rozpoczęcia pracy na obecnym stanowisku ...................................................
II. Dane dotyczące poprzedniej oceny* |
Ocena/poziom .........................................................................................................
Data sporządzenia ...................................................................................................
………………............ ...................................... ............................................
(miejscowość) (dzień, miesiąc, rok) (pieczątka i podpis osoby wypełniającej)
*przekreślić w przypadku gdy nie dotyczy
Część B
I. Kryteria oceny i termin sporządzenia oceny na piśmie | |
Nr |
Kryteria obowiązkowe |
1. |
Sumienność |
2. |
Sprawność |
3. |
Bezstronność |
4. |
Umiejętność stosowania odpowiednich przepisów |
5. |
Planowanie i organizowanie pracy |
6. |
Postawa etyczna |
Nr |
Kryteria wybrane przez bezpośredniego przełożonego z kryteriów do wyboru |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
Nr |
Kryteria ustalone przez bezpośredniego przełożonego |
1 |
|
2 |
|
Termin rozpoczęcia oceny ……………………………………………………….
Termin zakończenia oceny ………………………………………………………
Sporządzenie oceny na piśmie nastąpi w ..............................................................
(należy wpisać miesiąc, rok)
.............................................. ...........................................
Data i podspis Ocenianego data i podpis Oceniającego
Zmienione kryterium oceny*
Nr |
Kryteria wybrane przez bezpośredniego przełożonego z kryteriów do wyboru |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
Nr |
Kryteria ustalone przez bezpośredniego przełożonego |
1 |
|
2 |
|
*Wypełnić w przypadku zmiany kryterium poprzez wpisanie nowych kryteriów
Nowy termin (wypełnić w przypadku zmiany):
rozpoczęcia oceny ………………….……………….………………………….
zakończenia oceny ……………………….…………………………………….
sporządzenia oceny na piśmie …………….……………………………………
Uwagi Ocenianego : .……………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
Adnotacje Oceniającego lub Dyrektora Domu
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
.............................................. ...........................................
data i podspis Ocenianego data i podpis Oceniającego
……………………………
data i podpis Dyrektora Domu
II. Zapoznałam/-łem się z ostatecznymi kryteriami oceny oraz terminem rozpoczęcia i zakończenia oceny (w tym na piśmie) oraz terminem jej sporządzenia (w tym na piśmie). .................................... .................................... .................................... miejscowość dzień, miesiąc, rok podpis ocenianego |
Część C
Opinia dotycząca wykonywania obowiązków przez ocenianego |
Dane dotyczące oceniającego:
Imię/imiona ............................................................................................................
Nazwisko ................................................................................................................
Stanowisko .............................................................................................................
Data rozpoczęcia pracy na obecnym stanowisku ………………………...............
Należy napisać, w jaki sposób oceniany wykonywał obowiązki w okresie, w którym podlegał ocenie, czy spełniał ustawowe kryteria oceny. Jeżeli pracownik wykonywał w okresie, w którym podlegał ocenie, dodatkowe zadania, które nie wynikają z opisu zajmowanego przez niego stanowiska, należy je wskazać.
Wartość punktowa ocen
Przedziały punktowe dla każdej z ocen końcowych i okresowych.
Karta oceny punktowej za kryterium oraz określenia oceny okresowej.
|
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………….. …………………….. …………………………..
Miejscowość dzień, miesiąc, rok podpis oceniającego
Część D
Określenie poziomu wykonywania obowiązków oraz przyznanie okresowej oceny |
Oceniam wykonywanie obowiązków przez:
Panią/Pana ..............................................................................................................
w okresie od ................................................. do ....................................................
na poziomie (wstawić krzyżyk w odpowiednim polu):
bardzo dobrym |
|
Wykonywał wszystkie obowiązki wynikające z opisu stanowiska pracy w sposób często przewyższający oczekiwania. W razie konieczności podjął się wykonywania zadań dodatkowych i wykonał je zgodnie z ustalonymi standardami. W trakcie wykonywania obowiązków stale spełniał wszystkie kryteria oceny.
dobrym |
|
Wykonywał wszystkie obowiązki wynikające z opisu stanowiska pracy w sposób odpowiadający oczekiwaniom. W trakcie wykonywania obowiązków stale spełniał większość kryteriów oceny.
zadowalającym |
|
Większość obowiązków wynikających z opisu stanowiska pracy wykonywał w sposób odpowiadający oczekiwaniom. W trakcie wykonywania obowiązków stale spełniał niektóre kryteria oceny.
niezadowalającym |
|
Większość obowiązków wynikających z opisu stanowiska pracy wykonywał w sposób nieodpowiadający oczekiwaniom. W trakcie wykonywania obowiązków nie spełniał wcale bądź spełniał rzadko kryteria oceny.
i przyznaję okresową ocenę:
|
(wpisać pozytywną - jeżeli zaznaczony został poziom bardzo dobry, dobry lub zadowalający, negatywną - jeżeli poziom niezadowalający)
……………………… ……………………… ………………………
miejscowość dzień, miesiąc, rok podpis oceniającego
………………………
Podpis Dyrektora Domu
Część E
Zapoznałam/-łem się z oceną sporządzoną na piśmie przez: |
Panią/Pana ....................................................................................................... |
i otrzymałem kopię oceny sporządzonej na piśmie ………………............. ............................. ...................................... miejscowość dzień, miesiąc, rok podpis ocenianego |
POUCZENIE
Ocenianemu od dokonanej oceny przysługuje prawo złożenia odwołania do Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach , w terminie 7 dni od dnia doręczenia oceny.
………………………………… …………………………………
Data podpis ocenianego
Odwołanie rozpatruje się w terminie 14 dni od dnia wniesienia. W przypadku uwzględnienia odwołania ocenę zmienia się albo dokonuje się oceny po raz drugi. W przypadku uzyskania przez pracownika samorządowego negatywnej oceny, ponownej jego oceny dokonuje się nie wcześniej niż po upływie 3 miesięcy od dnia zakończenia poprzedniej oceny. Uzyskanie ponownej negatywnej oceny skutkuje rozwiązaniem umowy o pracę, z zachowaniem okresów wypowiedzenia.