ZARZĄDZENIE NR 4/09
Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach
z dnia 19 marca 2009r.
w sprawie ustalenia regulaminu oceny kwalifikacyjnej pracowników  Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach.
                  Na podstawie  art. 28 Ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008r., Nr 223, poz. 1458) oraz  §18 Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 311/06 Zarządu Powiatu w Mogilnie z dnia 3 lutego 2006r.  zarządza się co następuje:
zarządza się, co następuje:
§1.
Wprowadza się Regulamin przeprowadzania oceny kwalifikacyjnej pracowników Domu Pomocy Społecznej  w Siemionkach w brzmieniu jak  w załączniku Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
 
§2.
Regulamin, o którym mowa w §1 dotyczy oceny kwalifikacyjnej na stanowiskach urzędniczych, a w tym kierowniczych stanowiskach urzędniczych w Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach. Poza stanowiskami urzędniczymi określonymi w odrębnych przepisach stanowiskami urzędniczymi w Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach są stanowiska:
a)     Dyrektora
b)    Głównego Księgowego,
c)     Kierownika Działu Organizacyjno-Terapeutycznego i Usług Opiekuńczych,
d)    Z-cy Kierownika Działu Organizacyjno-Terapeutycznego i Usług Opiekuńczych, ds. Terapeutyczno-Opiekuńczych,
e)     Z-cy Kierownika Działu Organizacyjno-Terapeutycznego i Usług Opiekuńczych, ds. Organizacji i Żywienia,
f)      Referenta ds. kadr i zamówień publicznych,
g)     Samodzielnego referent ds. kadr i zamówień publicznych,
h)     Starszego referenta,
i)       Specjalisty,
j)       Starszego specjalisty
k)     Starszego księgowego,
l)       Księgowego,
m)  Inspektora ds. rozliczeń,
n)     Starszego Inspektor, 
o)    Kasjera,
p)    Inspektora ds. bezpieczeństwa i higieny pracy,
q)    Referenta ds. rozliczeń.
§3.
Osobą odpowiedzialną za realizację niniejszego Zarządzenia jest pracownik zatrudniony na stanowisku ds. kadr.
§4.
Traci moc Zarządzenie Nr 24/07 z dnia 19 czerwca 2007r. Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach w sprawie  oceny kwalifikacyjnej pracowników Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach
§5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęciem.
Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 4/09 
z dnia 19 marca 2009r.
Regulamin przeprowadzania oceny kwalifikacyjnej pracowników Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach
§ 1.
1.     Niniejszy Regulamin przeprowadzania oceny kwalifikacyjnej pracowników Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach, zwany dalej Regulaminem, kształtuje szczegółowy sposób przeprowadzania oceny kwalifikacyjnej pracowników zatrudnionych w Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach    na stanowiskach urzędniczych, a w tym kierowniczych stanowiskach urzędniczych.
2.     Regulamin określa w szczególności:
1)     sposób skierowania pracownika do oceny kwalifikacyjnej,
2)     osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie oceny kwalifikacyjnej,
3)     zasady przeprowadzenia oceny kwalifikacyjnej.
§2.
Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o :
1)     ustawie – oznacza to ustawę z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008r. Nr 223, poz. 1458);
2)     Domu – oznacza to Dom Pomocy Społecznej w Siemionkach;
3)     Dyrektorze Domu – oznacza to Dyrektora Domu Pomocy Społecznej  w Siemionkach;
4)     Ocenie – oznacza to ocenę kwalifikacyjną, o której mowa w art.27 ustawy; 
5)     Ocenianym – oznacza to pracownika zatrudnionego w Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach na stanowisku urzędniczym i podlegającego ocenie kwalifikacyjnej;
6)     Oceniającym –oznacza to bezpośredniego przełożonego pracownika podlegającego ocenie kwalifikacyjnej.
§3.
1.     Pracownik zatrudniony na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym jest zobowiązany poddać się ocenie kwalifikacyjnej.
2.     Ocena jest przeprowadzana nie rzadziej niż raz na 2 lata i nie częściej niż raz na 6 miesięcy.
3.     Zaleca się by ocenę kwalifikacyjną dla pracownika podlegającego ocenie przeprowadzić w terminie 6 miesięcy licząc od dnia jego zatrudnienia             na stanowisku urzędniczym, którego dotyczy ocena.
4.     W przypadku uzyskania przez pracownika samorządowego negatywnej oceny, ponownej jego oceny dokonuje się nie wcześniej niż po upływie             3 miesięcy od dnia zakończenia poprzedniej oceny.
5.     Bezpośredni przełożony pracownika podlegającego ocenie ma obowiązek zachowania w/w terminów i przed ich upływem wystąpić do Dyrektora Domu z wnioskiem o akceptację wszczęcia procedury oceny kwalifikacyjnej.
§4.
1.     Ocenę kwalifikacyjną przeprowadza bezpośredni przełożony ocenianego pracownika w oparciu o 6 kryteriów obowiązkowych oraz 3 kryteria   do wyboru z zastrzeżeniem ust.4.
2.     Wykaz kryteriów oceny określa załącznik nr 1 do regulaminu.
3.     Oceniający wybiera z wykazu kryteriów do wyboru 3 kryteria oceny najistotniejsze dla prawidłowego wykonywania obowiązków na stanowisku pracy zajmowanym przez ocenianego.
4.     Niezależnie od wybranych kryteriów z wykazu kryteriów do wyboru oceniający może dodatkowo ustalić jedno lub dwa kryteria nieobjęte danym wykazem  i dokonać opisu tego kryterium, jeżeli uzna to za niezbędne    z uwagi na specyfikę stanowiska pracy.
5.     Oceniający wybiera kryteria oceny uwzględniając sposób realizacji obowiązków wynikających z zakresu czynności na zajmowanym stanowisku pracy oraz obowiązku :
a)     dbałości o wykonywanie zadań publicznych oraz o środki publiczne,        z uwzględnieniem interesu publicznego oraz indywidualnych interesów obywateli.
b)    przestrzegania Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej i innych przepisów prawa;
c)     wykonywania zadań sumiennie, sprawnie i bezstronnie;
d)    udzielania informacji organom, instytucjom i osobom fizycznym oraz udostępnianie dokumentów znajdujących się w posiadaniu jednostki,   w której pracownik jest zatrudniony, jeżeli prawo tego nie zabrania;
e)     dochowania tajemnicy ustawowo chronionej;
f)      zachowania uprzejmości i życzliwości w kontaktach z obywatelami, zwierzchnikami, podwładnymi oraz współpracownikami;
g)     zachowania się z godnością w miejscu pracy i poza nim;
h)     stałego podnoszenia umiejętności i kwalifikacji zawodowych.
i)       Należytego, sumiennego i starannego wykonywania poleceń przełożonych.
6.     Oceniający wyznacza termin sporządzenia oceny na piśmie, określając miesiąc i rok.
§5.
1.     Oceny dokumentuje się w formie pisemnej na formularzu oceny kwalifikacyjnej, zwanego dalej „formularzem”, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
2.     W formularzu Oceniający wpisuje w szczególności termin przeprowadzenia oceny, jej kryteria, uwagi Ocenianego, zmiany w terminie, kryteriach, ocenę oraz inne istotne dla oceny informacje.
§6.
1.     Oceniający informuje ocenianego o terminie rozpoczęcia i planowanym terminie zakończenia oceny kwalifikacyjnej oraz wskazuje kryteria,  wg których zostanie przeprowadzona ocena.
2.     Oceniający może przed rozpoczęciem oceny zmienić kryterium oceny lub jej termin, z zastrzeżeniem poinformowania ocenianego o dokonany zmianach.
3.     W razie zaistnienia zmiany stanowiska pracy ocenianego lub zakresu obowiązków na zajmowanym przez niego stanowisku pracy lub innych szczególnych okoliczności  dopuszcza się by sporządzenie oceny na piśmie nastąpiło w terminie wcześniejszym niż wyznaczony wcześniej przez oceniającego.
4.     Pracownik fakt zapoznania się z kryterium oceny i terminem jej przeprowadzenia oraz zakończenia potwierdza na formularzu swoim podpisem.
§7.
1.     Oceniany przed terminem rozpoczęcia oceny może wnieść w formie pisemnej uwagi w zakresie kryteriów lub terminu przeprowadzenia oceny wraz z uzasadnieniem. 
2.     W przypadku nie uwzględnienia uwag Ocenianemu przysługuje w terminie  3 dni od dnia ustosunkowania się Oceniającego odwołanie w formie pisemnej do Dyrektora Domu. Decyzja Dyrektora Domu jest ostateczna.
§8.
W razie zmiany na stanowisku bezpośredniego przełożonego w trakcie okresu, w którym oceniany podlega ocenie, ocena jest sporządzana na podstawie wybranych wcześniej kryteriów oceny.
§ 9.
Sporządzenie oceny na piśmie polega na:
1)  wpisaniu do arkusza opinii dotyczącej wykonywania obowiązków przez ocenianego w okresie, w którym podlegał on ocenie;
2)  określeniu poziomu wykonywania obowiązków przez ocenianego (bardzo dobry, dobry, zadowalający lub niezadowalający);
3)  przyznaniu oceny pozytywnej w razie bardzo dobrego, dobrego   lub zadowalającego poziomu wykonywania obowiązków przez ocenianego albo przyznaniu oceny negatywnej.
§10.
1.     Oceniający niezwłocznie doręcza ocenę sporządzoną na piśmie  Dyrektorowi Domu oraz ocenianemu, którego poucza o przysługującym mu prawie złożenia odwołania do Dyrektora Domu Pomocy Społecznej   w Siemionkach w ciągu 7 dni od dnia doręczenia oceny. 
2.     Dyrektor Domu odwołanie rozpatruje w terminie 14 dni od dnia jego wniesienia.       
                                                                                           § 11.
Niezwłocznie po sporządzeniu oceny na piśmie arkusz wpina się do akt osobowych ocenianego.
Załącznik nr 1 do Regulaminu przeprowadzania oceny kwalifikacyjnej pracowników DPS  w Siemionkach z dnia 19 marca 2009r.
WYKAZ KRYTERIÓW OCENY 
KRYTERIA OBOWIĄZKOWE
| 
 Kryterium  | 
  Opis kryterium  | 
| 
 1  | 
  2  | 
| 
 1. Sumienność  | 
  Wykonywanie obowiązków dokładnie, skrupulatnie i solidnie  | 
| 
 2. Sprawność  | 
  Dbałość o szybkie, wydajne i efektywne realizowanie powierzonych zadań, umożliwiające uzyskiwanie wysokich efektów pracy. Wykonywanie obowiązków bez zbędnej zwłoki  | 
| 
 3. Bezstronność  | 
  Obiektywne rozpoznawanie sytuacji przy wykorzystaniu dostępnych źródeł, gwarantujące wiarygodność przedstawionych danych, faktów i informacji. Umiejętność sprawiedliwego traktowania wszystkich stron, niefaworyzowania żadnej z nich  | 
| 
 4. Umiejętność stosowania    odpowiednich przepisów  | 
  Znajomość przepisów niezbędnych do właściwego wykonywania obowiązków wynikających z opisu stanowiska pracy. Umiejętność wyszukiwania potrzebnych przepisów. Umiejętność zastosowania właściwych przepisów w zależności od rodzaju sprawy. Rozpoznawanie spraw, które wymagają współdziałania ze specjalistami z innych dziedzin  | 
| 
 5. Planowanie i    organizowanie pracy  | 
  Planowanie działań i organizowanie pracy w celu wykonania zadań. Precyzyjne określanie celów, odpowiedzialności oraz ram czasowych działania. Ustalanie priorytetów działania, efektywne wykorzystywanie czasu, tworzenie szczegółowych i możliwych do realizacji planów krótko- i długoterminowych  | 
| 
 6. Postawa etyczna  | 
  Wykonywanie obowiązków w sposób uczciwy, niebudzący podejrzeń o stronniczość i interesowność. Dbałość o nieposzlakowaną opinię. Postępowanie zgodnie z etyką zawodową  | 
KRYTERIA DO WYBORU
| 
 Kryterium  | 
  Opis kryterium  | 
| 
 1  | 
  2  | 
| 
 1. Wiedza specjalistyczna  | 
  Wiedza z konkretnej dziedziny, która warunkuje odpowiedni poziom merytoryczny realizowanych zadań  | 
| 
 2. Umiejętność obsługi    urządzeń technicznych  | 
  Odpowiedni stopień wiedzy i umiejętności niezbędny do korzystania ze sprzętu komputerowego oraz urządzeń biurowych  | 
| 
 3. Znajomość języka obcego    (czynna i bierna)   | 
  Znajomość języka obcego na poziomie odpowiednim do realizowanych zadań, pozwalająca na: - czytanie i rozumienie dokumentów, - pisanie dokumentów, - rozumienie innych, - mówienie w języku obcym  | 
| 
 4. Nastawienie na własny    rozwój, podnoszenie    kwalifikacji  | 
  Zdolność i skłonność do uczenia się, uzupełniania wiedzy oraz podnoszenia kwalifikacji tak, aby zawsze posiadać aktualną wiedzę  | 
| 
 5. Komunikacja werbalna  | 
  Formułowanie wypowiedzi w sposób gwarantujący ich zrozumienie przez: - wypowiadanie się w sposób zwięzły, jasny i   precyzyjny, - dobieranie stylu, języka i treści wypowiedzi   odpowiednio do słuchaczy, - udzielanie wyczerpujących i rzeczowych odpowiedzi   nawet na trudne pytania, krytykę lub zaskakujące   argumenty, - wyrażanie poglądów w sposób przekonywający, - posługiwanie się pojęciami właściwymi dla rodzaju   załatwianych spraw/wykonywanej pracy  | 
| 
 6. Komunikacja pisemna  | 
  Formułowanie wypowiedzi w sposób gwarantujący zrozumienie przez: - stosowanie przyjętych form prowadzenia   korespondencji, - przedstawianie zagadnień w sposób jasny i zwięzły, - dobieranie odpowiedniego stylu, języka i treści   pism, - budowanie zdań poprawnych gramatycznie i logicznie  | 
| 
 7. Komunikatywność  | 
  Umiejętność budowania kontaktu z inną osobą przez: - okazywanie poszanowania drugiej stronie, - próbę aktywnego zrozumienia jej sytuacji, - okazanie zainteresowania jej opiniami, - umiejętność zainteresowania innych własnymi opiniami  | 
| 
 8. Pozytywne podejście do    obywatela  | 
  Zaspokajanie potrzeb obywatela przez: - zrozumienie funkcji usługowej swojego stanowiska   pracy, - okazywanie szacunku, - tworzenie przyjaznej atmosfery, - umożliwienie obywatelowi przedstawienia własnych   racji, - służenie pomocą  | 
| 
 9. Umiejętność pracy    w zespole  | 
  Realizacja zadań w zespole przez: - pomoc i doradzanie kolegom w razie potrzeby, - zrozumienie celu i korzyści wynikających ze   wspólnego realizowania zadań, - współpracę, a nie rywalizację z pozostałymi   członkami zespołu, - zgłaszanie konstruktywnych wniosków usprawniających   pracę zespołu, - aktywne słuchanie innych, wzbudzanie zaufania  | 
| 
 10. Umiejętność     negocjowania  | 
  Wypracowywanie stanowiska akceptowanego przez zainteresowanych dzięki: - dążeniu do zrozumienia stanowiska (opinii) innych   osób, - przygotowaniu i prezentowaniu różnorodnych   argumentów w celu wsparcia swojego stanowiska, - przekonywaniu innych do weryfikacji własnych sądów   lub zmiany stanowiska, - rozpoznawaniu najlepszych propozycji, - stymulowaniu otwartych dyskusji na temat źródeł   konfliktów, - ułatwianiu rozwiązywania problemu, kwestii spornej, - tworzeniu i proponowaniu nowych rozwiązań  | 
| 
 11. Zarządzanie informacją     /dzielenie się     informacjami  | 
  Pozyskiwanie i przekazywanie informacji, które mogą wpływać na planowanie lub proces podejmowania decyzji przez: - przekazywanie posiadanych informacji osobom, dla   których informacje te będą stanowiły istotną pomoc   w realizowanych przez nie zadaniach, - uzgadnianie planowanych zmian z osobami, dla których   mają one istotne znaczenie  | 
| 
 12. Zarządzanie zasobami  | 
  Odpowiednie do potrzeb rozmieszczenie i wykorzystanie zasobów finansowych lub innych przez: - określanie i pozyskiwanie zasobów, - alokację i wykorzystanie zasobów w sposób efektywny   pod względem czasu i kosztów, - kontrolowanie wszystkich zasobów wymaganych do   efektywnego działania  | 
| 
 13. Zarządzanie personelem  | 
  Motywowanie pracowników do osiągania wyższej skuteczności i jakości pracy przez: - zrozumiałe tłumaczenie zadań, określanie   odpowiedzialności za ich realizację, ustalanie   realnych terminów ich wykonania oraz określenie   oczekiwanego efektu działania, - komunikowanie pracownikom oczekiwań dotyczących   jakości ich pracy, - rozpoznawanie mocnych i słabych stron pracowników,   wspieranie ich rozwoju w celu poprawy jakości pracy, - określanie potrzeb szkoleniowo-rozwojowych, - traktowanie pracowników w uczciwy i bezstronny   sposób, zachęcanie ich do wyrażania własnych opinii   oraz włączanie ich w proces podejmowania decyzji, - ocenę osiągnięć pracowników, - wykorzystywanie możliwości wynikających z systemu   wynagrodzeń oraz motywującej roli awansu w celu   zachęcenia pracowników do uzyskiwania jak   najlepszych wyników, - dopasowanie indywidualnych oczekiwań pracowników   dotyczących własnego rozwoju do potrzeb urzędu, - inspirowanie i motywowanie pracowników do   realizowania celów i zadań urzędu, - stymulowanie pracowników do rozwoju i podnoszenia   kwalifikacji  | 
| 
 14. Zarządzanie jakością     realizowanych zadań  | 
  Nadzorowanie prowadzonych działań w celu uzyskiwania pożądanych efektów przez: - tworzenie i wprowadzanie efektywnych systemów   kontroli działania, - sprawdzanie jakości i postępu w realizacji działań, - modyfikowanie planów w razie konieczności, - ocenianie wyników pracy poszczególnych pracowników, - wydawanie poleceń mających na celu poprawę   wykonywanych obowiązków  | 
| 
 15. Zarządzanie     wprowadzaniem zmian  | 
  Wprowadzanie zmian w urzędzie przez: - podejmowanie inicjatywy wprowadzania zmian, - uzasadnianie konieczności wprowadzania zmian, - określanie etapów i ram czasowych wprowadzanych   zmian, - wspieranie innych w okresie wprowadzania zmian, - podejmowanie kroków zmniejszających niechęć do   wprowadzanych zmian, - skupianie się na sprawach kluczowych związanych z   wprowadzanymi zmianami, - przewidywanie reakcji pracowników na wprowadzane   zmiany, - wprowadzanie zmian w sposób pozwalający osiągnąć   pozytywne rezultaty klientom urzędu  | 
| 
 16. Zorientowanie na     rezultaty pracy  | 
  Osiąganie zakładanych celów, doprowadzanie działań do końca przez: - ustalanie priorytetów działania, - identyfikowanie zadań krytycznych, szczególnie   trudnych, mogących mieć przełomowe znaczenie, - określanie sposobów mierzenia postępu realizacji   zadań, - przyjmowanie odpowiedzialności w trakcie realizacji   zadań i wywiązywanie się z zobowiązań, - zrozumienie konieczności rozwiązywania problemów   oraz kończenia podjętych działań  | 
| 
 17. Podejmowanie decyzji  | 
  Umiejętność podejmowania decyzji w sposób bezstronny i obiektywny przez: - rozpoznawanie istoty problemu oraz określenie jego   przyczyn, - podejmowanie decyzji na podstawie sprawdzonych   informacji, - rozważanie skutków podejmowanych decyzji, - podejmowanie decyzji w złożonych lub obarczonych   pewnym ryzykiem sprawach, - podejmowanie decyzji obarczonych elementem ryzyka po   uprzednim zbilansowaniu potencjalnych zysków i strat  | 
| 
 18. Radzenie sobie w     sytuacjach kryzysowych  | 
  Pokonywanie sytuacji kryzysowych oraz rozwiązywanie skomplikowanych problemów przez: - wczesne rozpoznawanie potencjalnych sytuacji   kryzysowych, - szybkie działanie mające na celu rozwiązanie   kryzysu, - dostosowywanie działania do zmieniających się   warunków, - wcześniejsze rozważanie potencjalnych problemów i   zapobieganie ich skutkom, - informowanie wszystkich, którzy będą musieli   zareagować na kryzys, - wyciąganie wniosków z sytuacji kryzysowych tak, żeby   można było w przyszłości uniknąć podobnych sytuacji, - skuteczne działanie (także) w okresach przejściowych   lub wprowadzania zmian  | 
| 
 19. Samodzielność  | 
  Zdolność do samodzielnego wyszukiwania i zdobywania informacji, formułowania wniosków i proponowania rozwiązań w celu wykonania zleconego zadania  | 
| 
 20. Inicjatywa  | 
  - umiejętność i wola poszukiwania obszarów   wymagających zmian i informowanie o nich, - inicjowanie działania i branie odpowiedzialności za   nie, - mówienie otwarcie o problemach, badanie źródeł ich   powstania  | 
| 
 21. Kreatywność  | 
  Wykorzystywanie umiejętności i wyobraźni do tworzenia nowych rozwiązań ulepszających proces pracy przez: - rozpoznawanie oraz identyfikowanie powiązań między   sytuacjami, - wykorzystywanie różnych istniejących rozwiązań w   celu tworzenia nowych, - otwartość na zmiany, poszukiwanie i tworzenie nowych   koncepcji i metod, - inicjowanie lub wynajdywanie nowych możliwości lub   sposobów działania, - badanie różnych źródeł informacji, wykorzystywanie   dostępnego wyposażenia technicznego, - zachęcanie innych do proponowania, wdrażania i   doskonalenia nowych rozwiązań  | 
| 
 22. Myślenie strategiczne  | 
  Tworzenie planów lub koncepcji realizowania celów w oparciu o posiadane informacje przez: - ocenianie i wyciąganie wniosków z posiadanych   informacji, - zauważanie trendów i powiązań między różnymi   informacjami, - identyfikowanie fundamentalnych dla urzędu potrzeb   i generalnych kierunków działania, - przewidywanie konsekwencji w dłuższym okresie, - przewidywanie długoterminowych skutków podjętych   działań i decyzji, - planowanie rozwiązywania problemów i pokonywania   przeszkód, - ocenianie ryzyka i korzyści różnych kierunków   działania, - tworzenie strategii lub kierunków działania, - analizowanie okoliczności i zagrożeń  | 
| 
 23. Umiejętności     analityczne  | 
  Umiejętne stawianie hipotez, wyciąganie wniosków przez analizowanie i interpretowanie danych, tj.: - rozróżnianie informacji istotnych od nieistotnych, - dokonywanie systematycznych porównań różnych   aspektów analizowanych i interpretowanych danych, - interpretowanie danych pochodzących z dokumentów,   opracowań i raportów, - stosowanie procedur prowadzenia badań i zbierania   danych odpowiadających stawianym problemom, - prezentowanie w optymalny sposób danych i wniosków z   przeprowadzonej analizy, - stosowanie odpowiednich narzędzi i technologii   (włącznie z aplikacjami komputerowymi) w celu   rozwiązania problemu/zadania  | 
Załącznik nr 2 do Regulaminu przeprowadzania oceny kwalifikacyjnej pracowników DPS             w Siemionkach z dnia 19 marca 2009r.
WZÓR
FORMULARZA OCENY KWALIFIKACYJNEJ PRACOWNIKA SAMORZĄDOWEGO
Część A
Dom Pomocy Społecznej w Siemionkach
 (nazwa jednostki)
| 
 I. Dane dotyczące ocenianego pracownika samorządowego  | 
Imię..........................................................................................................................
Nazwisko.................................................................................................................
Komórka organizacyjna ………….......................................................................... .................................................................................................................................
Stanowisko..............................................................................................................
Data mianowania/zatrudnienia na stanowisku urzędniczym ..................................
Data rozpoczęcia pracy na obecnym stanowisku ...................................................
| 
 II. Dane dotyczące poprzedniej oceny*  | 
Ocena/poziom .........................................................................................................
Data sporządzenia ...................................................................................................
………………............ ...................................... ............................................
 (miejscowość)                                      (dzień, miesiąc, rok)                            (pieczątka i podpis osoby wypełniającej)
*przekreślić w przypadku gdy nie dotyczy
Część B
| 
 I. Kryteria oceny i termin sporządzenia oceny na piśmie  | |
| 
 Nr  | 
  Kryteria obowiązkowe  | 
| 
 1.  | 
  Sumienność  | 
| 
 2.  | 
  Sprawność  | 
| 
 3.  | 
  Bezstronność  | 
| 
 4.  | 
  Umiejętność stosowania odpowiednich przepisów  | 
| 
 5.  | 
  Planowanie i organizowanie pracy  | 
| 
 6.  | 
  Postawa etyczna  | 
| 
 Nr  | 
  Kryteria wybrane przez bezpośredniego przełożonego z kryteriów do wyboru  | 
| 
 1  | 
    | 
| 
 2  | 
    | 
| 
 3  | 
    | 
| 
 Nr  | 
  Kryteria ustalone przez bezpośredniego przełożonego  | 
| 
 1  | 
    | 
| 
 2  | 
    | 
Termin rozpoczęcia oceny ……………………………………………………….
Termin zakończenia oceny ………………………………………………………
Sporządzenie oceny na piśmie nastąpi w ..............................................................
                                                                                        (należy wpisać miesiąc, rok)
..............................................                             ...........................................
Data i podspis Ocenianego                                                                              data i podpis Oceniającego
Zmienione kryterium oceny*
| 
 Nr  | 
  Kryteria wybrane przez bezpośredniego przełożonego z kryteriów do wyboru  | 
| 
 1  | 
    | 
| 
 2  | 
    | 
| 
 3  | 
    | 
| 
 Nr  | 
  Kryteria ustalone przez bezpośredniego przełożonego  | 
| 
 1  | 
    | 
| 
 2  | 
    | 
*Wypełnić w przypadku zmiany kryterium poprzez wpisanie nowych kryteriów
Nowy termin  (wypełnić w przypadku zmiany):
rozpoczęcia oceny ………………….……………….………………………….
zakończenia oceny ……………………….…………………………………….
sporządzenia oceny na piśmie …………….……………………………………
Uwagi Ocenianego : .……………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
Adnotacje Oceniającego lub Dyrektora Domu
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
..............................................                             ...........................................
data i podspis Ocenianego                                                                                             data i podpis Oceniającego
                                                                           ……………………………
data i podpis Dyrektora Domu
| 
 II. Zapoznałam/-łem się z ostatecznymi kryteriami oceny oraz terminem rozpoczęcia i zakończenia oceny (w tym na piśmie) oraz terminem jej sporządzenia (w tym na piśmie). ....................................     ....................................     ....................................       miejscowość                                    dzień, miesiąc, rok                            podpis ocenianego  | 
Część C
| 
 Opinia dotycząca wykonywania obowiązków przez ocenianego  | 
Dane dotyczące oceniającego:
Imię/imiona ............................................................................................................
Nazwisko ................................................................................................................
Stanowisko .............................................................................................................
Data rozpoczęcia pracy na obecnym stanowisku ………………………...............
Należy napisać, w jaki sposób oceniany wykonywał obowiązki w okresie,    w którym podlegał ocenie, czy spełniał ustawowe kryteria oceny. Jeżeli pracownik wykonywał w okresie, w którym podlegał ocenie, dodatkowe zadania, które nie wynikają z opisu zajmowanego przez niego stanowiska, należy je wskazać.
| 
 Wartość punktowa ocen 
 Przedziały punktowe dla każdej z ocen końcowych i okresowych. 
 Karta oceny punktowej za kryterium oraz określenia oceny okresowej. 
  | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………….. ……………………..     ………………………….. 
 Miejscowość                                      dzień, miesiąc, rok                               podpis oceniającego
Część D 
| 
 Określenie poziomu wykonywania obowiązków oraz przyznanie okresowej oceny  | 
Oceniam wykonywanie obowiązków przez:
Panią/Pana ..............................................................................................................
w okresie od ................................................. do ....................................................
na poziomie (wstawić krzyżyk w odpowiednim polu):
| 
 bardzo dobrym  | 
    | 
Wykonywał wszystkie obowiązki wynikające z opisu stanowiska pracy w sposób często przewyższający oczekiwania. W razie konieczności podjął się wykonywania zadań dodatkowych i wykonał je zgodnie  z ustalonymi standardami. W trakcie wykonywania obowiązków stale spełniał wszystkie kryteria oceny.
| 
 dobrym  | 
    | 
Wykonywał wszystkie obowiązki wynikające z opisu stanowiska pracy w sposób odpowiadający oczekiwaniom. W trakcie wykonywania obowiązków stale spełniał większość kryteriów oceny.
| 
 zadowalającym  | 
    | 
Większość obowiązków wynikających z opisu stanowiska pracy wykonywał w sposób odpowiadający oczekiwaniom. W trakcie wykonywania obowiązków stale spełniał niektóre kryteria oceny.
| 
 niezadowalającym  | 
    | 
Większość obowiązków wynikających z opisu stanowiska pracy wykonywał w sposób nieodpowiadający oczekiwaniom. W trakcie wykonywania obowiązków nie spełniał wcale bądź spełniał rzadko kryteria oceny.
i przyznaję okresową ocenę:
| 
 | 
(wpisać pozytywną - jeżeli zaznaczony został poziom bardzo dobry, dobry lub zadowalający, negatywną - jeżeli poziom niezadowalający)
………………………   ………………………   ………………………
miejscowość                                        dzień, miesiąc, rok                               podpis oceniającego
………………………
Podpis Dyrektora Domu
Część E
| 
 Zapoznałam/-łem się z oceną sporządzoną na piśmie przez:  | 
| 
 Panią/Pana .......................................................................................................  | 
| 
 i otrzymałem kopię oceny sporządzonej na piśmie ……………….............       .............................          ...................................... miejscowość                                         dzień, miesiąc, rok                         podpis ocenianego  | 
POUCZENIE
Ocenianemu od dokonanej oceny przysługuje prawo złożenia odwołania do Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach , w terminie 7 dni od dnia doręczenia oceny.
…………………………………                                          …………………………………
      Data                                                                                         podpis ocenianego                                                         
Odwołanie rozpatruje się w terminie 14 dni od dnia wniesienia. W przypadku uwzględnienia odwołania ocenę zmienia się albo dokonuje się oceny po raz drugi. W przypadku uzyskania przez pracownika samorządowego negatywnej oceny, ponownej jego oceny dokonuje się nie wcześniej niż po upływie 3 miesięcy od dnia zakończenia poprzedniej oceny. Uzyskanie ponownej negatywnej oceny skutkuje rozwiązaniem umowy o pracę, z zachowaniem okresów wypowiedzenia.