ZARZĄDZENIE NR 5/08
w sprawie zmiany Regulaminu Komisji Przetargowej Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach Na podstawie §18 Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach stanowiącego załącznik do Uchwały nr 311/06 Zarządu Powiatu w Mogilnie z dnia 3 lutego 2006r. oraz w związku z art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655). zarządza się, co następuje : §1. W Regulamin Komisji Przetargowej Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach stanowiącym załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 54/06 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach z dnia 29 grudnia 2006r. dokonuje się następujące zmiany: 1) Zmianie ulega §8, który otrzymuje brzmienie: „§8. 1. Zadaniem Komisji jest: a) ocena spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz badanie i ocena ofert, b) przedstawienie Dyrektorowi DPS propozycji wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru najkorzystniejszej oferty, a także występowanie z wnioskiem o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Kierownik Zamawiającego może w drodze zarządzenia: a) powierzyć Komisji przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego albo b) powierzyć Komisji przygotowanie oraz przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 3. Kierownik Zamawiającego może w drodze zarządzenia powierzyć Komisji dokonanie innych czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia.” 2)Zmianie ulega §9, który otrzymuje brzmienie: „§9. Do czynności o których mowa w §8 ust.1-3 należy w szczególności: 1) w zakresie przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego opracowanie i przekazanie do zatwierdzenia przez Kierownika Zamawiającego: a) propozycji wyboru trybu, b) projektu specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) i projektu zmian SIWZ, c) projektów zaproszeń właściwych dla danego trybu postępowania, d) propozycji listy wykonawców zaproszonych do udziału w postępowaniu w trybach i na zasadach przewidzianych ustawą pzp., e) propozycji miejsc publikacji ogłoszenia, f) projektów zawiadomień do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych g) innych wymaganych dokumentów. 2) w zakresie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: a) sporządzenie i zamieszczenia ogłoszeń o wszczęciu procedury w sposób właściwy dla danego postępowania, b) sporządzanie treści wyjaśnień dotyczących zatwierdzonej SIWZ, c) występowanie do Kierownika Zamawiającego o przedłużenie terminu składania ofert, d) występowanie do Kierownika Zamawiającego o przedłużenie terminu związania ofertą, e) przeprowadzenie procedury otwarcia wniosków o dopuszczenie do udziału f) przeprowadzanie oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału g) przeprowadzenie oceny poprawności złożonych ofert, h) prowadzenie negocjacji z wykonawcami, i) wezwanie wykonawcy do: - uzupełnienia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, - złożenia wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, j) poprawianie w tekście oferty oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych k) przedstawienie Kierownikowi Zamawiającego, do zatwierdzenia, propozycji: - wykluczenia wykonawców, - odrzucenia ofert, - wyboru oferty najkorzystniejszej, - unieważnienia postępowania, l) analiza wniesionych protestów i przygotowanie propozycji ich rozstrzygnięcia, m) informowania Kierownika Zamawiającego o zawieszenie biegu terminu związania ofertą do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu, n) w przypadku uwzględnienia protestu – powtórzenie oprotestowanej lub bezprawnie zaniechanej czynności oraz sporządzenie treści powiadomienia o tym wszystkich wykonawców, o) sporządzanie protokołu postępowania, p) przedłożenie protokołu z postępowania wraz załącznikami do zatwierdzenia Kierownikowi Zamawiającego, q) sporządzenie treści i zamieszczenie ogłoszenia o wynikach postępowania, r) sporządzenie wezwania wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą, do podpisania umowy, s) udostępnianie do wglądu, w obecności co najmniej jednego członka Komisji, ofert złożonych w przetargu oraz sporządzenie na tę okoliczność notatki, t) przesyłanie wykonawcom, na ich wniosek, kopii protokołu z postępowania.” 3.Zmianie ulega §11, który otrzymuje brzmienie: „§11. 1. Do obowiązków Przewodniczącego należy: 1) reprezentowanie Komisji przed Kierownikiem Zamawiającego, 2) informowanie Kierownika Zamawiającego lub osoby upoważnionej o przebiegu prac Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, 3) nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania 4) organizowanie pracy Komisji, rozdzielanie zadań i podpisywanie dokumentów leżących w gestii Komisji i nie wchodzących w zakres Kierownika Zamawiającego, 5) przewodniczenie obradom Komisji, 6) wyznaczanie członkom Komisji zadań związanych z przygotowaniem 7) nadzorowanie pracy członków Komisji, 8) odebranie oświadczeń członków Komisji, w tym oświadczeń w zakresie podstaw do wyłączenia z postępowania, 9) przekazanie wykonawcom na posiedzeniu otwarcia ofert: a) bezpośrednio przed otwarciem ofert – informacji o kwocie, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia oraz o składzie Komisji, b) w trakcie otwarcia ofert – informacji dotyczących nazw i adresów wykonawców, którzy złożyli oferty, ceny ofert oraz informacji dotyczących gwarancji, terminu realizacji zamówienia, warunków płatności zawartych w ofertach, 10) informowanie Kierownika Zamawiającego o problemach związanych z pracą Komisji, 11) w przypadku wniosku wykonawcy o udostępnienie mu do wglądu ofert, przygotowanie miejsca i zaproponowanie Kierownikowi Zamawiającemu terminu, w którym w/w wykonawca będzie mógł zapoznać się z ich treścią. 12) bieżące protokołowanie oraz opieka nad protokołem, 13) zapewnienie właściwego przechowywania dokumentacji. 2. W uzasadnionych przypadkach Przewodniczący może pisemnie przekazać część swoich obowiązków Sekretarzowi Komisji.” 4.Zmianie ulega §13, który otrzymuje brzmienie: „§13. Do obowiązków członka Komisji w szczególności należy: 1) czynny udział w pracach Komisji, 2) rzetelne i bezstronne wykonywanie powierzonych zadań, 3) złożenie oświadczenia dotyczącego braku lub istnienia okoliczności będących podstawą do wyłączenia z postępowania, 4) przestrzeganie tajemnicy służbowej, 5) zapobieganie wszelkim naruszeniom dyscypliny finansów publicznychi obowiązujących przepisów prawa.” §2. Wykonanie niniejszego zarządzenia powierza się referentowi ds. Kadr i zamówień publicznych. §3. Do postępowań udzielenie zamówienia wszczętych przed dniem wejścia niniejszego Zarządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe. §4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
DYREKTORA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W SIEMIONKACH
z dnia 25 lutego 2008r.
o zatwierdzenie trybu, jeśli taki jest wymagany przepisami ustawy,
w postępowaniu lub ofert,
w postępowaniu,
w obliczeniu ceny,
o udzielenie zamówienia publicznego,
i przeprowadzeniem postępowania,