Zarządzenie Nr 44/07
Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach
z dnia 22 listopada 2007 roku
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej składników majątkowych Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach
Na podstawie art. 26 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.) oraz w związku z Zarządzeniem nr 4/05 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach z dnia 19 stycznia 2005r. w sprawie przyjęcia polityki rachunkowości.
Zarządza się, co następuje:
§1
Przeprowadzić inwentaryzacje pełną w drodze spisu z natury następujących składników majątkowych Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach:
1. Materiałów w magazynie spożywczym i przemysłowym, odzieżowym.
2. Leków na stanie gabinetu pielęgniarskiego.
3. Pozostałych przedmiotów nietrwałych w użytkowaniu.
4. Składniki aktywów znajdujących się w DPS, będących własnością innych jednostek, a powierzone do sprzedaży, przechowania, przetwarzania lub używania.
5. Gotówki w kasie Domu.
6. Środków trwałych.
7. Stanu paliwa w zbiorniku samochodu DPS.
8. Depozytów wartościowych Mieszkanek DPS.
2. Inwentaryzacja leków znajdujących się w gabinecie medycznej pomocy doraźnej zostanie przeprowadzona w dniu 31 grudnia 2007r.
3. Terminy przeprowadzenia w/w inwentaryzacji pozostałych składników majątkowych Domu ustala Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej w oparciu o obowiązujący stan prawny oraz możliwości kadrowe DPS.
§3
1.Powołuje się Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej w osobie Pana Adama Tomaszewskiego.
2. Do składu Komisji Inwentaryzacyjnej w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji o której mowa w §2 powołuje się:
1) Panią Annę Myśliwą,
2) Panią Karolinę Pruczkowską
3. Do zespołów spisowych w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji o której mowa w §2 ust. 1 i 3 powołuje się następujące osoby:
1) Panią Malwinę Kamińską
2) Panią Grażynę Kaizer
3) Panią Beatę Grzegocką
Oraz w §2 ust. 2:
1) Panią Mariolę Kamińską
2) Panią Małgorzatę Zadrogę
3) Panią Iwonę Konopę
§4
Zobowiązuje się Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej i Głównego Księgowego do przeprowadzenia szkolenia i szczegółowego instruktażu członków komisji zespołów spisowych, a także osób materialnie odpowiedzialnych
§5
Osoby materialnie odpowiedzialne zobowiązuje się do odpowiedniego uporządkowania mienia i jego ewidencji.
Zawiesza się nieobecności (np. z tytułu urlopów) wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne.
§7
Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
§8
Dokumenty rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych powinny być dostarczone do głównego księgowego.
§9
Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
§10
Szczegółowe zasady i sposób wykonania czynności inwentaryzacyjnych określa przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej i główny księgowy w czasie instruktażu.
§11
Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się głównemu księgowemu DPS.
§12
Zarządzenie obowiązuje od dnia 27.11.2007r.