ZARZĄDZENIE NR 28/08
z dnia 18.07.2008r.
DYREKTORA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W SIEMIONKACH
w sprawie wprowadzenia karty obiegowej dla pracowników
Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach oraz zasad jej stosowania.

            Na podstawie § 20 Regulaminu Pracy dla Pracowników Domu Pomocy Społecznej  w Siemionkach oraz §18 Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 311/06 Zarządu Powiatu w Mogilnie    z dnia 3 lutego 2006r.

zarządza się, co następuje:

§1

1. Wprowadzić kartę obiegową dla pracowników Domu Pomocy Społecznej  w Siemionkach.

2. Karta obiegowa powinna  zawierać w szczególności:

1)      Informacje organizacyjne:

                        a) imię i nazwisko pracownika,

                        b) komórkę organizacyjną, w której pracownik jest aktualnie zatrudniony,

                        c) datę zatrudnienia,

                        d) planowany termin ustania stosunku pracy.

2)           Informacje o pobranych narzędziach, materiałach, posiadanych dokumentach,   m. in:

a)      sprzęcie i narzędziach gospodarczych (kosa spalinowa, szlifierka kątowa, zestawy narzędzi, komputer, drukarka, inne),

b)      materiałach służbowych użytku biurowego (zszywacz, dziurkacz, inne),

c)      materiałach służbowych szczególnego użytku (pieczątki, pieczęci, dokumenty służbowe, legitymacje służbowe inne),

d)      dokumentach wypożyczonych,

e)      sprzęcie i narzędziach wypożyczonych,

3)           Informacje dot. Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w zakresie:

a)zaległych pożyczek z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,

b)     sposobie i zasadach spłaty zaległości z tytułu niespłaconej pożyczki  ze środków ZFŚS.

4)           Informacje z działu Kadr dotyczące dofinansowania nauki, upoważnień (pełnomocnictw), legitymacji ubezpieczeniowej.

5)           Informacje o protokolarnym przekazaniu dokumentów i stanowiska pracy.

3. Karta obiegowa powinna być podpisana przez pracownika, którego dotyczy oraz przez innych pracowników DPS w Siemionkach w zakresie informacji i odpowiednio upoważnienia wskazanego na karcie.

4. Wypełnioną kartę podpisuje Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach i następnie oryginał karty zostaje wpięty do akt osobowych pracownika.

5. Przykładowy wzór karty obiegowej stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.

 

§2

1.      Kartę obiegową pracownik może pobrać od bezpośredniego przełożonego lub pracownika zajmującego się sprawami kadrowymi w DPS w Siemionkach.

2.      Pracownik jest zobowiązany uzyskać stosowne wpisy w karcie obiegowej najpóźniej w ostatnim dniu roboczym administracji DPS w Siemionkach przed ustaniem stosunku pracy.

3.      Pracownik jest zobowiązany przed ustaniem stosunku pracy dostarczyć wypełnioną kartę obiegową do Działu Kadr lub sekretariatu DPS  w Siemionkach.

 

§3

1.      Rozliczenie o którym mowa w §20 pkt 1-2 Regulaminu Pracy następuje z chwilą uzyskania właściwych wpisów w karcie obiegowej oraz po spełnieniu innych czynności na podstawie zasad i form przewidzianych w odrębnych przepisach.

2.      W przypadku rozbieżności między stanem faktycznym, a wpisem w karcie obiegowej za ważny uznaje się stan faktyczny ustalony na podstawie innych nie dających wątpliwości okoliczności.

 

§4

W karcie obiegowej w rubryce „ZOBOWIĄZANIE PRACOWNIKA WZGLĘDEM PRACODAWCY” wpisuje się oraz opatruje datą, podpisem i pieczęcią osoby uprawnionej, stosownie do okoliczności: „brak zobowiązania”, „rozliczony”, „rozliczy się w terminie i na warunkach zobowiązania przyjętego w formie pisemnej”.

§5

Do wpisu w karcie obiegowej uprawniony jest:

1)      pracownik bezpośrednio odpowiedzialny za rozliczanie się z wydanych lub powierzonych pracownikom, na podstawie ksiąg i ewidencji, przedmiotów lub środków podlegających zwrotowi w związku z zatrudnieniem albo pracownik zastępujący albo bezpośredni przełożony;

2)      pracownik merytorycznie odpowiedzialny za egzekwowanie zobowiązań od pracowników, w tym o charakterze finansowym, podjętych w czasie zatrudnienia względem Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach i jego funduszy;

3)      bezpośredni przełożony pracownika albo pracownik DPS odpowiedzialny za kierowanie konkretną komórką organizacyjną w której następuje rozliczenie.

§6

1.      W celu ułatwienia rozliczenia ze sprzętu i narzędzi o szczególnym znaczeniu lub wartości należy prowadzić książeczkę narzędziową.

2.      Książeczka narzędziowa jest prowadzona na bieżąco i zgodnie ze stanem faktycznym ustalonym z należytą starannością.

3.      Książeczka narzędziowa zawiera min.:

a)      nr ewidencyjny książeczki oraz datę jej wydania i zakończenia;

b)      oznaczenie pracownika prowadzącego książeczkę;

c)      oznaczenie pracownika, którego dotyczy książeczka;

d)      nazwa przypisanego sprzętu lub narzędzia;

e)      nr ewidencyjny narzędzia nadany przez DPS;

f)        nr fabryczny narzędzia;

g)      pisemne potwierdzenie przez pracownika otrzymania danego narzędzia lub jego zwrotu albo uwagi w zakresie innych istotnych okoliczności dotyczących danego narzędzia (np. likwidacja, wypożyczenie).

4.      Książeczkę narzędziową prowadzi bezpośredni przełożony pracownika, którego ona dotyczy, lub pracownik ds. kadr w DPS.

5.      Książeczka narzędziowa powinna być podpisana przez pracownika, któremu sprzęt lub narzędzie zostało przypisane oraz przez pracownika prowadzącego książeczkę.

6.      Przykładowy wzór książeczki narzędziowej stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia (stosowany wyłącznie w oryginale zgodnie z przepisami dotyczącymi praw autorskich).

§7

1.      Wraz ze zmianą podległości służbowej pracownika, któremu przypisano książeczkę  narzędziową jego dotychczasowy bezpośredni przełożony jest zobowiązany niezwłocznie przekazać książeczkę narzędziową pracownikowi ds. kadr lub nowemu bezpośredniemu przełożonemu pracownika. Pracownik przekazujący książeczkę ma prawo zażądać pisemnego potwierdzenia jej odbioru.

2.      Książeczkę narzędziową personelu kierowniczego DPS prowadzi pracownik ds. kadr lub inny pracownik wyznaczony imiennie, w formie pisemnej, przez Dyrektora DPS.

3.      Książeczka narzędziowa jest udostępniana do wglądu pracownikowi, którego dotyczy oraz innym pracownikom DPS w zakresie niezbędnym do wykonywania przydzielonych im obowiązków służbowych. Pracownik prowadzący książeczkę udostępniając ją do wglądu ma prawo zastrzec swoją obecność przy jej przeglądzie lub zażądać pisemnego potwierdzenia jej przeglądu.

4.      Książeczka narzędziowa jest przekazywana do archiwum zakładowego w terminie 14 dni licząc od dnia faktycznego i pełnego rozliczenia pracownika ze sprzętu i narzędzi w niej zaewidencjonowanych. Pracownik prowadzący książeczkę ma obowiązek zachować w formie pisemnej potwierdzenie przekazania-odbioru książeczki narzędziowej do archiwum.

5.      Istotne braki, uchybienia lub inne uwagi dotyczące książeczki narzędziowej, a w tym jej zaginięcie lub uszkodzenie, pracownik prowadzący książeczkę ma obowiązek wyjaśnić w notatce służbowej niezwłocznie - nie później jednak jak w terminie  3 dni licząc od dnia powzięcia wiadomości o ich zaistnieniu.

§8

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 11.08.2008r., tj. po upływie 2 tygodni od podania jego treści do wiadomości pracowników poprzez przekazanie jednego egzemplarza do każdego Działu oraz zamieszczenie na tablicy ogłoszeń DPS w Siemionkach.



Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 28/08

z dnia 18.07.2008r.

Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach

 

 

KARTA OBIEGOWA

Rozliczenie pracownika w związku z ustaniem stosunku pracy

 

PRACOWNIK                                   ………………………...………………………………..……………………….....

KOMÓRKA ORGANIZACYJNA:             ……………………...……….…………………………..………………………....

STANOWISKO:                                ……………………...……….…………………………..………………………....

DATA ZATRUDNIENIA:                  ……………………...……….…………………………..………………………....

DATA ROZWIĄZANIA

STOSUNKU PRACY:                       ……………………...……….…………………………..………………………....

 

MIEJSCE I RODZAJ ROZLICZENIA

ZOBOWIĄZANIE

PRACOWNIKA WZGLĘDEM

PRACODAWCY

 

DATA, PODPIS

I PIECZĘĆ

UPRAWNIONEGO

PRACOWNIKA

 

UWAGI

 

-1-

-2-

-3-

-4-

Dział TO1 -ds. Terapeutyczno Opiekuńczych:

Informacje o pobranych narzędziach, materiałach, posiadanych dokumentach,   m.in:

v      materiały służbowe użytku biurowego (zszywacz, dziurkacz, inne),

v      materiały służbowe szczególnego użytku (pieczątki, pieczęci, dokumenty służbowe, legitymacje służbowe inne),

v      dokumenty wypożyczone,

v      sprzęt i narzędzia wypożyczone.

1) brak zobowiązania

2) rozliczony

3) rozliczy się w terminie i na warunkach zobowiązania, przyjętego w formie pisemnej

-NIEWŁAŚCIWE SKREŚLIĆ-

 

 

Dział TO2 -ds. Organizacji i Żywienia

v      sprzęt i narzędzia gospodarcze (kosa spalinowa, szlifierka kątowa, zestawy narzędzi, inne),

v      materiały służbowe użytku biurowego (zszywacz, dziurkacz, inne),

v      materiały służbowe szczególnego użytku (pieczątki, pieczęci, dokumenty służbowe, legitymacje służbowe inne),

v      odzież i obuwie robocze,

v      dokumenty wypożyczone,

v      sprzęt i narzędzia wypożyczone,

v      archiwum.

1) brak zobowiązania

2) rozliczony

3) rozliczy się w terminie i na warunkach zobowiązania, przyjętego w formie pisemnej

-NIEWŁAŚCIWE SKREŚLIĆ-

 

 

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych

v       obowiązująca umowa pożyczki z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (sposób i zasady spłaty zaległości),

v      dofinansowanie wypoczynku.

1) brak zobowiązania

2) rozliczony

3) rozliczy się w terminie i na warunkach zobowiązania, przyjętego w formie pisemnej

-NIEWŁAŚCIWE SKREŚLIĆ-

 

 

Kadry

v      dofinansowanie nauki

v      upoważnienie (pełnomocnictwo)

v      legitymacja służbowa

 

1) brak zobowiązania

2) rozliczony

3) rozliczy się w terminie i na warunkach zobowiązania, przyjętego w formie pisemnej

-NIEWŁAŚCIWE SKREŚLIĆ-

 

 

Własna komórka organizacyjna:

v      protokolarne przekazanie dokumentów i stanowiska pracy

1) brak zobowiązania

2) rozliczony

3) rozliczy się w terminie i na warunkach zobowiązania, przyjętego w formie pisemnej

-NIEWŁAŚCIWE SKREŚLIĆ-

 

 

                          PODPIS PRACOWNIKA :

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                  ……………………...……….…………………………..……

podpis Dyrektora DPS w Siemionkach