ZARZĄDZENIE NR 37/06
z dnia 11 września 2006r.
DYREKTORA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W SIEMIONKACH
w sprawie określenia zasad podpisywania pism i dokumentów oraz wzorów pieczęci używanych w Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach, a także zasad ich przechowywania.

Na podstawie §18 oraz § 32 pkt 6 Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach stanowiącego załącznik do Uchwały nr 311/06 Zarządu Powiatu w Mogilnie z dnia 3 lutego 2006r.

zarządza się, co następuje:

§1. 1. Osobami uprawnionymi do podpisywania pism i dokumentów sporządzanych w Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach i adresowanych do podmiotów zewnętrznych są :

1). Dyrektor DPS – w pełnym zakresie,

2). Kierownik Działu Organizacyjno-Terapeutycznego i Usług Opiekuńczych, w przypadku zastępowania Dyrektora DPS - w zakresie uregulowanym  § 19 Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach stanowiącego załącznik Uchwały nr 311/06 Zarządu Powiatu w Mogilnie z dnia 3 lutego 2006r.

3) Inny imiennie wyznaczony przez Dyrektora pracownik DPS w przypadku nieobecności Dyrektora na zasadach i w zakresie przewidzianym w § 19 Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach stanowiącego załącznik Uchwały nr 311/06 Zarządu Powiatu w Mogilnie z dnia 3 lutego 2006r. oraz w granicach określonych pisemnym poleceniem Dyrektora Domu o którym mowa w      § 19 wskazanego wyżej Regulaminu.

4). Zastępca Kierownika Działu Organizacyjno-Terapeutycznego i Usług Opiekuńczych, ds. Żywienia – w zakresie zamówień dotyczących zakupu produktów żywnościowych koniecznych do zapewnienia całodziennego wyżywienia Mieszkanek DPS.

2. Na pismach i dokumentach sporządzanych w Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach, potwierdzających dokonanie przez DPS czynności prawnych, które mogą spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych swoją kontrasygnatę składa Główny Księgowy DPS.

3. W przypadku nieobecności w/w osób kompetencje do podpisywania pism i dokumentów, adresowanych do podmiotów zewnętrznych przejmują inne osoby, pisemnie do tego wyznaczone. Pełnomocnictwo w tym zakresie może mieć charakter stały. Dokument pełnomocnictwa przechowuje się w aktach osobowych pełnomocnika.

4. Osobami upoważnionymi do składania w imieniu Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach podpisu pod fakturami VAT wystawianymi przez zewnętrznych dostawców są : Kierownicy komórek organizacyjnych DPS, magazynier oraz kierowcy po uzyskaniu ustnej zgody Dyrektora.

§2. 1. Potwierdzenie zgodności kopii z oryginałem odbywa się poprzez odbicie w dolnej części kopii pieczęci określonej w punkcie II Załącznika nr 1 do niniejszego zarządzenia według następującej kolejności: pieczęć nr 8, nr 1 oraz pieczęć i podpis jednej z osób wymienionych w ust. 3 niniejszego paragrafu.

2.      Osoba wymieniona w ust.3 opatruje kopię dokumentu datą potwierdzenia jej zgodności z oryginałem.

3.      Osobami upoważnionymi do potwierdzenia zgodności z oryginałem przedkładanych dokumentów są Kierownicy komórek organizacyjnych DPS.

§3. 1. Upoważniony pracownik składając podpis na dokumentach DPS, adresowanych do podmiotów zewnętrznych, winien dodatkowo użyć pieczątki imiennej oraz w razie konieczności – pieczęci Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach.

2. Pracownicy składając podpis na dokumentach wewnętrznych DPS winni podpisać się w sposób czytelny, pełnym nazwiskiem i przynajmniej pierwszą literą imienia, tj. w taki sposób, aby możliwe było łatwe zidentyfikowanie osoby podpisanej pod dokumentem.

3. Pracownik, o którym mowa w §1 ust. 4, podpisuje się w sposób czytelny, pełnym nazwiskiem i przynajmniej pierwszą literą imienia oraz dodatkowo używa pieczęci Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach.

§4. 1. Wzory pieczęci oraz podpisów osób, wymienionych w §1 ust. 1, 2, 4 i §2, a także określenie przypadków, w których stosuje się poszczególne pieczęcie zostały określone w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.

2.    Następujące osoby i komórki organizacyjne dysponują pieczęciami DPS określonymi w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia –część II  :

a) Dyrektor Domu Pomocy Społecznej :

?pieczęć nr 1,

b) Dział Finansowy:

?pieczęć nr 1,2,3,4,5,6,13,14,15,16,17,

c) Dział Organizacyjno-Terapeutyczney i Usług Opiekuńczych:

? pracownik socjalny: pieczęć nr 1,

? sekretariat: pieczęć nr 1,7,8,

? kierowcy: pieczęć nr 1,

d) stanowisko ds. kadr i zamówień publicznych:

? pieczęć nr 9,10,11,12,

e) Przewodniczący Komisji Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych :

? pieczęć nr 18.

3.      Ustala się następujące zasady przechowywania pieczęci Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach oraz pieczęci imiennych :

1) Poza godzinami pracy pieczęcie Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach przechowuje się w szafie pancernej zlokalizowanej w pomieszczeniu Działu Finansowego DPS. Kluczem do w/w szafy dysponuje kasjer Domu.

2)      W godzinach pracy w/w pieczęci pobiera Kierownik działu upoważniony do dysponowania pieczęciami zgodnie z wykazem określonym w ust. 2 .

3)      Pieczęcie imienne pracowników przechowuje się w biurkach, w zamykanych na zamek szufladach, do których klucz przechowuje pracownik.

§5. Wszelkie nie wymienione w niniejszym Zarządzeniu pieczęcie tracą swoją ważność i podlegają zniszczeniu do dnia 15 września 2006r.

§6 Traci moc prawną Zarządzenie nr 22/05 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach z dnia 29 kwietnia 2005r. w sprawie określenia zasad podpisywania pism i dokumentów oraz wzorów pieczęci używanych w Domu Pomocy Społecznej w Siemionkach, a także zasad ich przechowywania

§7. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 15 września 2006r.